۶۰ درصد پرونده شکایت های کارگری منجر به صلح شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۶۰ درصد پرونده شکایت های کارگری از کارفرمایان در سال جاری به همت مراجع حل اختلاف در راستای حمایت از جامعه کارگری منجر به صلح و سازش شد.

«قاسم رحیمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: بیش از 4 هزار فقره دادخواست از سوی جامعه کارگری استان به هیئت های تشخیص و بدوی استان ارائه شد که پس از بررسی مراحل قانونی منجر به صدور رای شده است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: 60 درصد پرونده شکایت های کارگری از کارفرمایان در سال جاری به همت مراجع حل اختلاف در راستای حمایت از جامعه کارگری منجر به صلح و سازش شد.

 

این مقام مسئول افزود: کاهش رسیدگی به دادخواست های کارگری و ارتقا کیفی آرا صادره از مهمترین امتیازها برای افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات به جامعه کارگری و تولید است.

 

رحیمی یادآور شد: سامانه جامع روابط کار زمینه ثبت الکترونیکی شکایت ها را با هدف کاهش مراجعه های حضوری برای جامعه کارگری فراهم کرده است و این روند تا 10 روز نیز کاهش داشت.

 

وی اعلام داشت: هم اکنون 15 هیئت تشخیص و 5 هیئت حل اختلاف در روند رسیدگی به شکایت ها و تجدید نظرخواهی جامعه کارگری استان فعال است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: متاسفانه به طور متوسط روزانه 26 شکایت توسط کارگران برای رسیدگی به مراجع حل اختلاف ارسال می شود.

کد خبر 993771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha