فعالیت ۸۶ باب کتابخانه عمومی در سطح کانون های مساجد/ فعالیت کانون های فرهنگی و هنری بسیجی است

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه تعامل سازنده و گسترده ای بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر نهادهای فعال در مساجد وجود دارد، گفت: حدت و همدلی نهادهای فرهنگی به ویژه بسیج محلات و مساجد، موجب اثرگذاری بیشتر برنامه های فرهنگی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(۲۶ آبان) در دیدار با مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات استان، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل سازنده و گسترده ای بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر نهادهای فعال در مساجد به ویژه پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات وجود دارد.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور»  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۹۱ در استان خراسان شمالی مبنی بر تعامل و همکاری  کانون های مساجد با بسیج، ابراز کرد: بسیج مساجد و محلات با تعامل و همکاری که بین مجموعه بسیج و کانون های فرهنگی و هنری وجود دارد، در تمام طرح ها و برنامه های که در سطح مساجد برگزار می شود، مشارکت دارد و تمام  اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد که مشتمل بر ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر می باشند عضو فعال و عادی بسیج هستند.

 

وی با بیان اینکه تعامل این دو نهاد موجب اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و حفظ و صیانت از دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی می شود، ابراز کرد: در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق روستایی و شهری استان ایلام فعالیت دارند که همه این کانون ها تعامل و همکاری ویژه ای با پایگاه های مقاومت بسیج در اجرای برنامه ها دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی نیز گفت: در حال حاضر ۸۶ باب کتابخانه عمومی علاوه بر کتابخانه های باز مساجد، در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فعالیت دارند و در این کتابخانه ها، بالغ بر ۴۰۰ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف به ویژه مباحث دینی و علمی  وجود دارد.

حجت الاسلام چراغی پور یادآور شد: همچنین یک مرکز تخصصی کتابخانه ای در سطح استان در شهرستان آبدانان در مسجد امام موسی کاظم(ع) این شهر فعالیت دارد و  البته در هر منطقه از استان سعی کرده ایم که کتابخانه عمومی در هر کانون در راستای توسعه ترویج فعالیت های فرهنگی و کتاب و کتابخوانی فعال باشد.

 

وی  با بیان اینکه پایگاه های مقاومت بسیج که در مساجد فعالیت دارند تعامل بسیار خوبی با کانون های فرهنگی و هنری دارند، ابراز کرد: طرح ملی «ایران قوی» در سطح کانون های فرهنگی و فرهنگی در طول ۹۰ روز  در سطح کانون های مساجد اجرا می شود که بر این اساس، کانون های فرهنگی و هنری تمام فعالیت های خود را در حوزه های مختلف در ۳ شبستان و ۱۲ رواق در این سامانه ثبت می کنند و  کانون های مساجد در نهایت امتیاز بندی شده و در پایان از کانون های مساجد برگزیده تقدیر می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: این آمادگی در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام وجود دارد که تفاهم نامه ای با معاونت بسیج محلات و مساجد سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در راستای اجرای برنامه های و فعالیت مشترک منعقد شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تعامل این دو نهاد می تواند نقش مهم و تاثیر فراوانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی در سطح استان داشته باشد و به طور قطع وحدت و همدلی نهادهای فرهنگی موجب اثرگذاری بیشتر در جریان اجرای برنامه های فرهنگی می شود.

کد خبر 993791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha