پیش بینی برداشت ۵۰۰ تن دانه های روغنی سویا در بهشهر

قنبری گفت: با توجه به کشت سویا در منطقه بهشهر، پیش بینی می شود امسال ۵۰۰ تن دانه های روغنی از اراضی سویا در بهشهر برداشت شود.

«غلامرضا قنبری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: کشت عمده سویا این شهرستان تابستانه بود که کشاورزان بعد از برداشت گندم و کلزا اقدام به کشت آن کردند.

 

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر افزود: در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر 162هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان بهشهر به کشت دانه روغنی سویا اختصاص یافته که به صورت دیمی و آبی کشت شده است.

 

وی با بیان اینکه کشت سویا در این شهرستان به صورت دستی و مکانیزه بوده است، خاطر نشان کرد: سویا در بهشهر در اراضی آبی و دیم کشت می شود که در اراضی آبی سه تن در هکتار و در اراضی دیم 2.5 تن در هکتار است.

 

قنبری گفت: با توجه به کشت 162 هکتاری سویا در منطقه بهشهر، پیش بینی می شود امسال 500 تن دانه های روغنی از اراضی سویا در بهشهر برداشت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر ادامه داد: دو مرکز خرید در بهشهر و منطقه داریم که با قیمت توافقی دانه های سویا خریداری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه کاشت سویا در شهرستان بهشهر از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز و تا اواخر تیر‌ماه ادامه داشت، گفت: برداشت این محصول از آبان ماه آغاز و تا آذرماه ادامه دارد.

کد خبر 993802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha