وضعیت استان کرمان به لحاظ درگیری با کووید ۱۹ به وزیر کشور گزارش شد

فرماندار رفسنجان به نمایندگی از مسئولان استان‌ کرمان طی ارتباط ویدئو کنفرانس با وزرای کشور و بهداشت؛ وضعیت کنونی بحران کرونا و شیوع این‌ بیماری در سطح استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، مجید فصیحی هرندیدوشنبه ( ۲۶ آبان) در ارتباط ویدیو کنفرانس با وزیر کشور یاد شهدای سلامت را گرامی داشت و با اشاره به اینکه استان‌ کرمان  ۳ شهید در این‌ راه داده است؛ گفت: رفسنجان هم‌ نخستین شهید مدافع سلامت را روز شنبه هفته جاری تقدیم‌ کرد.

 

 

 

فرماندار رفسنجان در تشریح وضعیت بیماری کرونا و اقدامات‌ مبارزه ای انجام‌ شده در سطح استان‌ کرمان تصریح‌ کرد: در استان‌ کرمان‌ از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون  ۹۲ هزار و ۲۴۸ تست کرونا انجام‌ شده که از این‌ میزان‌ ۳۷  هزار و ۴۴۹‌ تست به عبارتی ۴۱ درصد از تست‌ های انجام‌ شده مثبت اعلام‌ شد.

 

 

وی با بیان اینکه تعداد ۳۸ هزار و  ۲۵۷ نفر مبتلای قطعی  و ۲۵ هزار و ۷۸۴ نفر هم‌ مشکوک به این‌ بیماری بودند؛ گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۸۰۷ نفر در بیمارستان‌ های سطح‌ استان بستری‌ شدند.

 

 

فصیحی هرندی با اشاره به تعداد بهبودیافتگان‌ در استان کرمان‌ که ۹‌ هزار و ۵۳۴ مورد هستند؛ افزود: متاسفانه در طول بحران‌ کرونا در استان‌ کرمان یک هزار و ۵۳۱ نفر بر اثر این‌ بیماری فوت کردند.

 

 


وی ادامه داد: شهرستان‌ های پر جمعیت استان‌ کرمان در حال حاضر با وضعیت حاد و اضطراری روبرو هستند و برنامه هایی در رابطه با مبارزه این‌ ویروس در حال اجرا است.

 


فصیحی هرندی افزود: در حال حاضر در بیمارستان‌ های استان کرمان  یک هزار و ۳۵۳ نفر بستری هستند که ۶۹۹ نفر آنان به طور قطعی به ویروس مبتلا شدند و ۶۵۴ نفر مشکوک به این‌ بیماری هستند؛ همچنین ۲۰۰ نفر هم در بخش آیسییو بستری و ۹۱ نفر‌ هم به دستگاه اکسیژن‌ و ونتیلاتور‌ متصل هستند.

 

 


فرماندار رفسنجان‌ گفت: ۲۰۰۰ تخت در بیمارستان‌ های استان‌ آماده خدمت داریم‌ که در حال حاضر یک هزار و ۳۵۳ تخت اشغال  است و ۲۰۰۰ تخت آماده نقاهتگاهی هم ایجاد شد.

 

 


وی در مورد بازرسی های حوزه اصناف هم اظهار کرد: ۷۱ درصد از کسبه  استان‌ در موضوع‌ رعایت‌ پروتکل های بهداشتی همراهی کردند، به کسبه های متخلف هم تذکر و برخوردها قانونی هم برای ۲۱۴‌ واحد انجام شد؛ ۷۵ درصد مردم هم طبق مشاهدات انجام شده نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهمیت می دهند و رعایت می کنند؛ در ماه های‌ قبلی رعایت مردم به استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی کم و زیر ۵۰ درصد بود و همین‌ امر موجب شیوع گسترده بیماری در سطح استان شد.

 


فصیحی هرندی به رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات هم‌ اشاره و بیان کرد: بالای ۹۰ درصد کارمندان‌ رعایت های لازم‌ را دارند البته مشکلات عدیده ای در بانک های استان داریم.

 


فرماندار رفسنجان‌ خاطرنشان‌ کرد: در اسفند ماه سال گذشته که شیوع بیماری آغاز شد در کل استان کرمان‌ ستادهای مبارزه با کرونا در مرکز استان‌  و شهرستان‌ ها برگزار و هر هفته مصوباتی دارند از ابتدا بیمارستان‌ های استان‌  با به کارگیری امکانات موجود حتی فراتر از این امکانات به طور صد در صدی آمادگی لازم را داشته و دارند.

 

 


وی با بیان اینکه در مراکز بهداشتی موانع و کمبودهایی وجود دارد و نیازمند تجهیزات پزشکی هستیم‌؛ از وزیر کشور خواست: بعضی از تصمیمات استانی تبدیل به قانون  شود و حمایت‌ های مالی از مراکز بهداشتی و درمانی صورت بگیرد.

کد خبر 993818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha