سرانه کتاب در آران و بیدگل ۵ جلد به ازای هر نفر است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: سرانه کتاب به ازای هر نفردر کشور چهار جلد است اما منابع موجود در شهرستان آران و بیدگل ۵ و دو دهم جلد و موجودی کتاب در کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی ۲۶۰ هزار جلد است.

دکتر اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: مطالعه در افزایش آگاهی نقش بسزایی دارد، لذا باید با ترویج فرهنگ کتابخوانی به سمت جامعه ای حرکت کنیم که دانا بودن و خردمند زیستن و برخورد با موضوعات اجتماعی و فرهنگی مهم تلقی شود.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل سرانه کتاب به ازای هر نفر را چهار جلد عنوان و اضافه کرد: منابع موجود در شهرستان آران و بیدگل ۵ و دو دهم جلد و موجودی کتاب در کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی ۲۶۰ هزار جلد است.

 

 

بایبوردی بر ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر جهت علاقه مند کردن نوجوانان و جوانان به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: در کنار توسعه شهرستان آران و بیدگل و شهرسازی، نیاز به انسان سازی و تقویت روح بلند انسان‌ها از طریق کتاب و کتابخوانی نیز هستیم.

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل به ۹ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در شهرستان آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: زیربنای کتابخانه های عمومی در شهرستان آران و بیدگل دو هزار و ۱۰ مترمربع است.

 

بایبوردی در ادامه ابراز امیدواری کرد: با ترویج فرهنگ کتابخوانی در تقویت هوشیاری و آگاهی جامعه و نیز وحدت و انسجام بیش از پیش مردم گام برداریم./

کد خبر 993909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha