از  ظرفیت مساجد برای راه اندازی کتابخانه استفاده شود

آیت الله عابدینی گفت: قطع یقین اگر مطالعه و کتابخوانی ترویج یابد و نهادینه شود اثرگذاری بالایی در حوزه های مختلف دارد که در این بین نباید از ظرفیت مساجد برای راه اندازی کتابخانه ها غفلت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین که امروز (دوشنبه ۲۶ آبان) در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: قرآن این کتاب آسمانی در ماه مبارک رمضان و شبی با عظمت نازل شده است و برکت اصلی در آیات این کتاب است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی در سطح استان ادامه داد: راه اندازی پویش کتابخوانی در خانواده ها اقدامی اثرگذار است چراکه در این ایام و به دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا خانواده ها زمان بیشتری دارند.

 

وی عنوان کرد: با این اقدام می توان کتاب های عمومی را به امانت در اختیار خانواده ها قرار داد و نتایج آن را بررسی کرد و برای کسب نتیجه بهتر هم می توان اقدامات تشویقی برای ایجاد انگیزه بیشتر داشت تا ان شاالله کار ویژه و خوبی در خصوص ترویج مطالعه و کتابخوان کردن مردم در خانه ها انجام شود.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: قطع یقین اگر مطالعه و کتابخوانی ترویج یابد و نهادینه شود اثرگذاری بالایی در حوزه های مختلف دارد که در این بین نباید از ظرفیت مساجد برای راه اندازی کتابخانه ها غفلت کرد.

 

در ادامه «فاطمه محمدبیگی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین هم با اشاره به فعالیت های این اداره کل با رویکرد ترویج مطالعه و کتابخوان کردن اقشار مختلف جامعه از اجرای برنامه های متعدد در فضای مجازی و ترویج کتاب و کتابخوانی خبر داد.

 

کد خبر 993918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha