تفاهم نامه همکاری بین کانون مساجد خراسان رضوی و کتابخانه های عمومی امضاء شد

تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز دوشنبه (۲۶ آبان) در مراسمی که با حضور «محمد ابدالی تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی و حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد؛ تفاهم نامه همکاری مشترک اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه، کتاب و کتابخوانی منعقد شد.

 

در این مراسم «محمد ابدالی تکلو» گفت: در سابقه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همکاری خوبی با نهاد کتابخانه های عمومی وجود داشته است و بعد از امضای این تفاهم نامه برنامه های خوبی را در خراسان رضوی فی مابین کانون ها و کتابخانه ها و با همکاری هم شاهد خواهیم بود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی هدف از امضای تفاهم نامه را در مرحله اول ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه عنوان کرد و افزود: تفاهم نامه همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد فتح بابی برای این مهم است.

 

ابدالی تکلو با بیان اینکه امیدواریم با امضای تفاهم نامه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوان اصلی اجرای فعالیت های فرهنگی در مساجدو کتابخانه های عمومی استان هم افزایی بیشتری صورت گیرد؛ گفت: در قالب این تفاهم نامه در مرحله اول ترغیب جامعه به سمت فرهنگ کتابخانی و برنامه های فرهنگی مشترک مانند یادواره شهدا ، مسابقات کتاب و کتاب خوانی در آینده خواهد بود.

 

در ادامه حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» گفت: امیدواریم این تفاهم نامه آغاز عقد اخوت بین نهاد کتابخانه های عمومی و کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد و ما بتوانیم از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده کنیم.


مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه این تفاهم نامه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است؛ افزود: ما با درک ظرفیت بالای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و خود تشکیلات و کانون هایی که در سطح استان در مساجد دارند این تفاهم نامه را امضا کردیم و امیدواریم کانون های فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی از این ظرفیت بهترین استفاده را نمایند.

 

وی بیان کرد: تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد در خراسان رضوی به اندازه ای است که اگر همه این ها با این رویکرد که جامعه را به سمت کتاب سوق دهند و با مطالعه و کتابخوانی آشتی دهند؛ پیش بروند یک انقلاب و نهضتی در خراسان رضوی به وجود خواهد آمد.

 

حجت الاسلام سبزیان گفت: اداره کل کتابخانه های استان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را از حیث منابع و مشارکت در برگزاری برنامه ها تقویت می کند و آنها نیز با ما در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی مشارکت می کنند.

کد خبر 993923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha