تلاش سازمان تامین اجتماعی برای غیر حضوری کردن ۳۰ خدمت اصلی

کشاورز گفت: سازمان تامین اجتماعی قصد دارد تا ۳۰ خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کند که شمار مراجعه کنندگان را از ۹۶ میلیون مراجعه به ۷۰ میلیون مراجعه کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم کشاورز»، امروز (دوشنبه 26 آبان) از آغاز طرح «3070» در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و به خبرنگاران گفت: با اجرای این طرح مراجعات مردمی سالانه به تامین اجتماعی به 70 میلیون مراجعه کاهش خواهد یافت.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس افزود: اجرای این طرح در بحران کرونا اقدام موثری برای کاهش مراجعات حضوری بیمه شدگان است

وی اضافه کرد: تا بهمن امسال، هر دوشنبه 2 تا چهار سرویس با آمادگی کامل غیرحضوری خواهند شد و سازمان تامین اجتماعی قصد دارد تا 30 خدمت اصلی را به صورت کاملا غیرحضوری ارائه کند که شمار مراجعه کنندگان را از  ۹۶ میلیون مراجعه به ۷۰ میلیون مراجعه کاهش می دهد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس همچنین با اشاره به آغاز آزمایشی نسخه نویسی الکترونیک بیان کرد: این طرح با مشارکت تمامی بخش ها محقق خواهد شد و سهم ریالی سازمان تامین اجتماعی در هر روز برای پزشک و سهم 30 درصد داروخانه ها در همان روز نیز پرداخت خواهد شد.

کشاورز ادامه داد: پرداخت کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان نیز به عنوان، نخستین سرویس کاملا غیرحضوری تامین اجتماعی راه اندازی شده است و افرادی که با وجود تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، در پایان ماه پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نکنند با مراجعه به آدرس اینترنتی eservices.tamin.ir می توانند کسب اطلاع کنند.

وی اعلام کرد: ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث مستمری بگیران نیز دومین خدمت غیر حضوری تامین اجتماعی است که در طرح «3070» گنجانده شده است.

کد خبر 993940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha