ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به دو پروژه حیاتی آذربایجان‌شرقی

قرارداد همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به منظور اجرای پروژه‌های انتقال آب ارس و ساخت واحدهای مسکونی برای ساکنان مناطق حاشیه نشین تبریز منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در اجرای پروژه‌های انتقال آب ارس و ساخت واحدهای مسکونی برای ساکنان مناطق حاشیه نشین تبریز عصر دوشنبه به امضای فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دیگر مسئولان استان رسید.

«محمدرضا پورمحمدی» در این نشست، تنش آبی در استان را جدی دانست و اظهار داشت: تابستان امسال شاهد بحران کم آبی در استان بودیم که به طور موقت اوضاع را کنترل کرده و از این بحران عبور کردیم.

استاندار آذربایجان شرقی، گفت: حل قطعی مشکل کم آبی تبریز را وابسته به اجرای پروژه انتقال آب ارس دانسته و گفت: با هماهنگی وزارت نیرو تصمیم گرفته‌ایم که این پروِژه مهم را با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اجرایی کنیم.

وی در ادامه اشاره‌ای به همکاری ویژه این قرارگاه در اجاره پروژه‌های مهم استان گفت: در طول یک سال گذشته تعدادی از پروژه‌های مهم استان مانند سدهای کلقان و حاجیلرچای و خط دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

پورمحمدی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری در خصوص ساخت واحدهای مسکونی برای ساکنان مناطق حاشیه نشین تبریز گفت: حاشیه نشینی یکی دیگر از مشکلات مهم استان و به خصوص شهر تبریز است که می‌تواند موجب حوادث جبران ناپذیری شد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آماده اجرا بودن یک پروژه پنج هزار واحدی به وسعت ۱۳۰ هکتار در تبریز گفت: برای ساخت سه هزار واحد از آن با ستاد اجرایی فرمان امام به توافق رسیده‌ایم و برای دو هزار واحد باقی مانده نیز امروز تفاهم نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) به امضا رسید.

همچنین «روح الله متفکر آزاد»‌ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در این جلسه با بیان اینکه حاشیه نشینی ریشه در فقر، بی عدالتی، بیکاری، تنگی معیشت و مهاجرت دارد، گفت: نمی‌توانیم منتظر بمانیم که وضعیت اقتصادی مردم بهتر شده و خودشان بروند و در جای بهتری زندگی کنند.

 

کد خبر 993995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha