ایجاد گشت های مشترک به منظور برخورد با مفاسد اقتصادی/ مردم جرائم اقتصادی را از طریق ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند

پهلوان نسبت از ایجاد گشت های مشترک به منظور مبارزه با مفاسد اقتصادی و کشف جرائم اقتصادی در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عباس پهلوان نسبت» شامگاه امروز (دوشنبه 26 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر ما نگاهی به فرامین مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته داشته باشیم بیشتر نامگذاری سال در رابطه با جهش تولید، رونق تولید، اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و تولید و حمایت از اشتغال بوده و این مهم دغدغه های مقام معظم رهبری را در این بخش که بستر ساز امنیت اقتصادی است نشان می دهد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان  ادامه داد: براساس ابلاغ ستاد کل نیروی مسلح در 18 فروردین امسال پلیس امنیت اقتصادی در کشور راه اندازی شد و با توجه به تاکیدات فرمانده انتظامی استان گلستان از 17 آبان نیز در استان پلیس امنیت اقتصادی شکل گرفته است.

 

پهلوان نسبت بیان کرد: اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که پیش از این در مجموعه نیروی انتظامی فعالیت می کرد پس از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی از نیروی انتظامی منفک و در زیر مجموعه پلیس اقتصادی در حال فعالیت هستند.

 

وی گفت: پیش بینی جرائم و مفاسد اقتصادی با شناسایی، رصد و آسیب شناسی فضای جرم، پیشگیری و کنترل جرائم اقتصادی با شناسایی نارسایی ها و خلاهای قانونی با استفاده از  نظرکارشناسان اقتصادی، فعالان اقتصادی و نمایندگان شورای اسلامی در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان بابیان اینکه این چالش ها و نارسایی ها پس از شناسایی به دستگاه های متولی ابلاغ می شود، ابراز داشت: از دیگر وظایف پلیس امنیت اقتصادی نظارت بر فراینده های سخت افزاری و نرم افزاری واحدهای اقتصادی است.

 

پهلوان نسبت بابیان اینکه مقابله و برخورد با جرائم اقتصادی و کشف آن در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد، افزود:  پلیس امنیت اقتصادی با تهیه طرح ها و دستورالعمل های نظم اقتصادی با فراخور زمان نسبت به این مهم اقدام می کند و برای مثال در حال حاضر بحث احتکار حائز اهمیت است.

 

وی گفت: مبارزه با احتکار، فرار مالیاتی، اختلاس پولشویی، مبارزه با تبانی در معاملات دولتی و مزایده ها و مناقصه و جرائم بورس و بیمه ای و غیره از وظایفی است که در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی برعهده پلیس امنیت اقتصادی  نهاده شده است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گلستان بیان کرد: در ابتدای مسیر قرار داریم و از دستگاه های اجرایی انتظار داریم موازی کاری در راستای اقدامات ما نداشته باشند و تعامل سازنده ای دستگاه های مختلف در حوزه وظیفه مندی به صیانت از حقوق بیت المال کمک می کند.

 

پهلوان نسبت بابیان اینکه از زمان تاسیس پلیس امنیت اقتصادی گشت های مشترکی را راه اندازی کردیم، یادآور شد: مردم می توانند هرگونه تخلف اقتصادی را از طریق تلفن 110 گزارش کنند و مجموعه اقدامات ما از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

کد خبر 993999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha