لزوم توجه به حل مشکلات عشایر استان ایلام

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: در استان ایلام ۹ هزار و ۸۳۶ خانوار عشایری ایلام وجود دارد که نقش برجسته ای در تولید و اشتغال دارند از این رو می طلبد مشکلات عشایر استان ایلام مورد توجه جدی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، بهزاد علیزاده و سارا فلاحی، نمایندگان مردم ابلام در مجلس شورای اسلامی  با شاهپور علائی مقدم، رئیس سازمان امور عشایر ایران دیدار کرند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در این دیدار گفت: تامین نهاده های دامی،  اقلام دارویی دام علی الخصوص واکسن تب برفکی، تامین آب مورد نیاز عشایر و اصلاح راه های عشایری از جمله موضوعات مهمی است که باید در استان ایلام مورد توجه قرار بگیرند.

 

بهزاد علیزاده  اظهار  کرد: عشایر در استان ایلام نقش بسیار مهمی در تولید گوشت، شیر، فرآورده های شیری و لبنی و صنایع تبدیلی و زراعی دارند  و باید تلاش شود مشکلات این قشر زحمت کش مرتفع گردد.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام بیان داشت: سالیانه جمعیت بالای عشایر استان های همجوار به  شهرستان دهلران کوچ می کنند که مشکلاتی برای شهروندان و عشایر منطقه ایجاده کرده اند و باید در بلند مدت در این خصوص چاره اندیشی شود.

 

علیزاده تصریح کرد: باید ساز و کاری فراهم شود  که  صادرات دام مازاد برای استان های مرزی فراهم شود تا زمینه قاچاق دام به حداقل برسد.

 

رئیس سازمان امور عشایری ایران نیز در این دیدار گفت: در راستای  مشکلات و خواسته های مطرح شده از سوی مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی پیگیری لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

شاهپور علائی مقدم بیان داشت: سازمان امور عشایرباتوجه به وظیفه ذاتی خود قطعا در راستای حل مشکلات عشایر تلاش خواهد کرد.

 

 وی خاطرنشان کرد: تخصیص جو یارانه ای وافزیش سهم استان ایلام برنامه ریزی شده است و در آینده نزدیک 1000تن جو یارانه ای بین عشایر استان ایلام توزیع خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 994009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha