راه‌اندازی پویش« کتاب خون» در قزوین

محمدبیگی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، پویش اهدای خون با عنوان «کتاب خون» در روز ۲۷ آبان ماه در استان قزوین اجرا می ‌شود.

«فاطمه محمدبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: با توجه به نياز مبرم به خون سالم و كاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون در ماه های سرد سال، كتابداران و همکاران ستادی در حركتی نمادين با عنوان "پويش كتاب خون" در اين امر خداپسندانه شركت كرده و خون خود را اهدا می کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین ادامه داد: اهدای خون در شمار کمک‌ های نوع دوستانه ای قرار دارد که جان را حیات دوباره می بخشد، درد و رنج ناشی از بیماری را می کاهد، سلامتی را به بیمار هدیه می کند و نشاط و شادی را به اطرافیان بیمار ارزانی می دارد.

وی افزود: در دین اسلام و فرهنگ ایران همواره به ایثار و انفاق سفارش شده است و چه بهتر که این ایثار از جنس اهدای خون، مایه حیات باشد و خون سرخ با خود زندگی سبز را به همراه داشته باشد.

وی اعلام کرد: با توجه به این پویش، اهدای خون در روز 27 آبان ماه با هماهنگی اداره کل انتقال خون استان انجام می شود، علاقمندانی كه در ايام هفته كتاب برای اهدای خون به مراكز اهدای خون مراجعه می‌کنند علاوه بر مشارکت در این طرح خداپسندانه  از کارت عضویت کتابخانه با پرداخت ۵۰ درصد حق عضویت، بهره مند می شوند.

محمدبیگی یادآور شد: همچنین عضويت رايگان برای دارندگان كارت مستمر اهدای خون در سطح استان در طی روزهای هفته كتاب صورت می گیرد.

کد خبر 994060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha