مبلغان دینی نقش محوری ترویج فرهنگ‌های دینی و علمی در جامعه دارند

حجت الاسلام فاطمی بصیر گفت: مبلغان می توانند با بهره گیری از مفاهیم قرآنی فرهنگ مطالعه را در بین نوجوانان و جوانان ترویج کنند.

حجت الاسلام «مصطفی فاطمی بصیر» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان با بیان اینکه دراسلام عزیز موضوع کتاب و کتابت، قلم ومرکب، سطر وکاغذ اهمیت بسزایی دارد گفت: از دیدگاه قرآن کریم و روایات گهربار وگرانسنگ اولیای دین، «قلم وکتاب»نعمت وموهبتی ارجمند ازجانب پروردگار متعال، حافظ علوم و دانش ها، پاسدار افکار دانشمندان و خردمندان، ضامن بقای ملک و دین،حلقه اتصال وارتباط گذشته و آینده بشر وحتی وصال آسمان و زمین، رازدار بشر وخزانه دارعلوم و فنون و تجارب قرون واعصاراست.

 

امام جمعه سرخه تصریح کرد: به واسطه همین امتیازات است که حکماء «بیان قلم»رابر «بیان زبان»برتر می دانند زیرا بیان زبان باگذشت زمان کهنه و فرسوده می‌شود اما بیان قلم تاابد باقی وماندگار است.

 

وی با اشاره به تمام فواید و برکات معنوی کتاب اظهارداشت: جای بسی تعجب وتاسف است چرا جامعه ماازفرهنگ کتاب و کتابخوانی دور و مهجور است؟چرا جامعه ما خصوصا نوجوانان و جوانان ساعت ها از شبانه روز خودرا به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی آن هم بدون هدف وبرنامه، هدر وتباه می کنند وچه بسا زیان های بدون جبران اخلاقی و اجتماعی و فرهنگی گریبانگیرشان میگردد. اما به کتاب های مفید علمی و مذهبی اقبال و رغبت نشان نمی دهند.

 

حجت الاسلام فاطمی بصیر با تأکید براینکه جامعه امروز ما با این مشکلات و معضلات فرهنگی، نیازمند احیاء فرهنگ کتابخوانی است ادامه داد: از مربیان و معلمان و والدین گرفته تا متصدیان و متولیان فرهنگی جامعه موظفد تابه دغدغه ها و نگرانی های رهبر فرزانه و فرهیخته انقلاب، آن شخصیت نادره علم و حکمت و معرفت، توجه شایان نموده و به جریان سازی مستمر و مداوم پویش کتاب و کتابخوانی درجامعه بپردازند.

 

وی با بیان اینکه مبلغان فرهنگی و مذهبی به ویژه روحانیون نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در کشور ایفا می کند اضافه کرد: مبلغان می توانند با بهره گیری از مفاهیم قرآنی فرهنگ مطالعه را در بین نوجوانان و جوانان ترویج کنند و تاثیر مطالعه بر ارزش های اخلاقی و ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه را تبیین کند.

 

حجت الاسلام فاطمی بصیربا تأکید براینکه مبلغان دینی باید مروج کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه و بین گروه های مختلف مردم باشند و فرهنگ کتابخوانی را ترویج کنند ادامه داد: افزایش نرخ سرانه كتابخوانی از جمله عواملی به شمار می رود كه می تواند توسعه فرهنگی كشور را رقم بزند.

 

امام جمعه سرخه تصریح کرد: روحانیون نقش محوری در راستای ترویج و تبلیغ و گسترش فرهنگ‌های دینی و علمی در جامعه دارند و اهمیت این نقش بر کسی پوشیده نیست.

 

به گفته وی نقش شبکه‌های تبلیغی نظیر روحانیت، مبلغان، هیأت‌های مذهبی، ائمه جماعات، مراکز و مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی مساجد در راستای ترویج، توسعه، تبیین و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه‌محوری و حائز اهمیت است.

 

حجت الاسلام فاطمی بصیر تأکید داشت:باید اهمیت و جایگاه و ضرورت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان آحاد مردم جامعه تبیین، تبلیغ و تشریح شود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 994093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha