برای اولین بار در کشورتولید دستکش یکبار مصرف با قابلیت تجزیه پذیری

در سال جهش توليد، پيرو منويات مقام معظم رهبري مبني بر توليد كالاي ايراني، شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اتكا دستكش زيست تخريب پذير(تجزیه پذیر) را براي نخستين بار در كشور در جهت کنترل انتشار بیماری کرونا توليد كرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومي شركت فروشگاه‌هاي زنجیره‌ای اتكا، در سال جهش توليد، پيرو منويات مقام معظم رهبري مبني بر توليد كالاي ايراني، شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اتكا دستكش زيست تخريب پذير(تجزیه پذیر) را براي نخستين بار در كشور در جهت کنترل انتشار بیماری کرونا توليد كرد.

 

اين اقدام به دستور مديرعامل شركت فروشگاه‌هاي أتكا،  دکترمرتضي اعلمي و با همت نخبگان مركز تولید این مجموعه صورت گرفت.

 

بنا بر اين گزارش، اين اقدام جهش بزرگي در جهت حفظ محيط زيست و كاهش ضایعات محيط زيستي محسوب مي‌شود.

 

مديرعامل شركت فروشگاه‌هاي اتكا، در اين باره گفت: با اين اقدام روند سیصد ساله تجزيه پذيري مواد نايلوني به حدود یک و نیم سال تقليل مي یابد.

 

اعلمي، در مورد لزوم استفاده از دستكش يكبار مصرف نايلوني در زمان شيوع بيماري كرونا خاطر نشان كرد: از اوايل سال در جهت مقابله با ويروس كرونا توليد دستكش يكبار مصرف نايلوني در كشور به نياز مبرم جامعه تبديل شد.

 

وي ادامه داد: در آن زمان شركت فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي أتكا در جهت رفع نياز آحاد جامعه و ايجاد امنيت بهداشتي، اقدام به توليد دستكش يكبار مصرف نايلوني  با قابلیت تجزیه پذیر كرد.

 

اعلمی خدمات رسانی به مردم و خانواده نیروهای مسلح را از اولویت های مهم شرکت دانست و تصریح کرد:  توجه به کیفیت در محصولات از اولویت ماست و این محصول، با کیفیت و قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه شده است.

 

 مدیر‌عامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا ادامه داد: دستکش یکبار مصرف نایلونی در سه اندازه (کودک؛ نوجوان ؛ بزرگسال) تولید می شود و به نیاز مشتریان در هر گروه سنی توجه شده است.

 

اعلمی خاطر نشان کرد: این دستکش می تواند در سایر فروشگاه‌ها و بیمارستانها و مراکز درمانی، مدارس، مجموعه‌های صنعتی، کارخانه ها و .. مورد استفاده قرار گیرد.

 

اعلمی به تلاش و پیگیری کارکنان مرکز تولید شرکت فروشگاه‌ها اشاره داشت و افزود: مرکز تولید این شرکت به منظور تولید دستکش یکبار مصرف، کیسه فریزر و سایر محصولات پلی اتیلنی اقدام به راه اندازی یک سالن تولید جدید به مساحت بیش از  700 متر مربع با امکانات و شرایط خوب ساخت، مطابق با نتایج استاندارد ملی ایران نموده است.

 

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای اتکا به بسته بندی این محصول اشاره داشت و گفت: این دستکش ها در بسته بندی های جعبه ای و تریسبافون 100 عددی برای مصارف خانگی و شخصی، بسته بندی یک کیلوگرمی برای مصارف عمومی دراختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار گرفته است.

 

 وی ادامه داد: هم اکنون این محصول به صورت رایگان در زمان خرید از فروشگاه‌های اتکا در اختیار مشتریان محترم قرار داده می‌شود.

 

اعلمي در پايان از تلاش هاي شبانه روزي مرکز توليد مجموعه  تقدير كرد و گفت: محصول توليد شده، نتيجه تحقيقات و زحمات شبانه روزي مهندسين و كارگران اين واحد توليدي است و من از همه همكاران در اين زمينه تقدير و تشكر دارم.

کد خبر 994103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha