گسترش شبکه بانکی در احیای اقتصاد روستایی تاثیرگذار است

افراز گفت: گسترش شبکه بانکی و ارائه خدمات بانکی، پستی، مالی و پولی هم در محروم ترین نقاط کشور در احیای اقتصاد روستایی و مهاجرت معکوس تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش،«زینب افراز» امروز(سه شنبه، ۲۷ آبان) در جلسه ای که به منظور ایجاد پست بانک در روستاها در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهارکرد: یکی از برنامه های استراتژی دولت، توسعه است و توسعه روستایی هم برای تامین نیازهای اساسی و توزیع بهینه منافع ناشی از توسعه ملی تلقی می شود.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری تالش با بیان اینکه استفاده از فناوری اطلاعات، ارتباطات و اینتنرنت در روستاها با هدف فقرزدایی به عنوان یکی از راه های توسعه روستاها در جهان مطرح است، افزود: گسترش شبکه بانکی و ارائه خدمات بانکی، پستی، مالی و پولی هم در محروم ترین نقاط کشور در احیای اقتصاد روستایی و مهاجرت معکوس تاثیرگذار است .

 

وی وجود پست بانک به عنوان یک بانک روستایی در روستاها را ضرورت دانست و تصریح کرد: تشکیل یک بانک روستایی نشان دهنده اهمیت و توجه کشور و دولت به روستاییان و عشایر به عنوان یک مرکز بزرگ تولیدی است.

 

افراز گفت: در روستاها علاوه بر کار کشاورزی و دامداری و صنایع تبدیلی در سال های اخیر کار  گردشگری و بومگردی هم به آن افزوده شده و نیاز به حضور یک بانک قوی در این مناطق کاملا احساس می شد که حضور پست بانک می تواند به آن جامعه بپوشاند .

 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری تالش خاطرنشان کرد: همه بخشداران شهرستان تالش و دهیاران همکاری لازم را با مسئولین پست بانک در تاسیس و ایجاد باجه های نمایندگی بانکی در روستاها داشته باشند .

کد خبر 994148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha