مساجد جهت فعالیت قرارگاه حافظان سلامت محله‌ها نباید بسته شود

سردار فدا با اشاره به ظرفیت مساجد برای برگزاری جلسات و اقدامات قرارگاه حافظان سلامت در محله ها خواستار بسته نشدن مساجد در شرایط قرمز کرونایی فقط به این منظور شد.

 سردار «مجتبی فدا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان  با بیان اینکه سپاه و بسیج از ابتدای اسفند سال گذشته برای مبارزه با کرونا وارد عمل شده اند، اظهار کرد: بخشی از اقدامات تا ۳۰ مهر و بخشی تا اول آبان ماه انجام شد و اولین استان در تشکیل قرارگاه های محله محور بودیم.


فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه نیروهای بسیجی، یک میلیون خانوار را غربالگری کردند، گفت: بخشی از اقدامات بسیج، کمک در جهت آموزش های عمومی و مردمی و فرهنگ سازی ابلاغیه های ستاد کرونا در جامعه و فضای مجازی است.


وی با اشاره به در اختیار گذاشتن مراکز درمانی سپاه به ستاد کرونا، از بستری شدن 85 نقر در بیمارستان آیت الله صدوقی خبرداد و تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی در زمینه تولید ماسک به صورت مستمر انجام شده و گشت های اطلاعاتی برای مقابله با قاچاق کالا فعال شدند.
فدا با اشاره به تامین نیروی پزشک داوطلب از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اعزام به مراکز درمانی، اذعان کرد: تنها استانی هستیم که به واسطه تلاش طلاب بسیجی فوتی ها بدون تشریفات شرعی دفن نشده اند و در نیروهای مسلح استان فوتی نداشتیم.


فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه بهترین استان در امر کمک های مومنانه هستیم، خاطرنشان کرد: ۷۰۰ هزار بسته معیشتی بالای ۲۵۰ هزار تومن و۶۰۰ سری جهیزیه در مراحل مختلف کمک مومنانه توزیع شده است؛ برای دانش آموزان بی بضاعت استان هم یک هزار و ۱۰۰ تبلت رایگان به کمک خیران توزیع شد.


وی با اشاره به فعال شدن۲۰۰ کارگاه تولید ماسک و به کارگیری سه هزار خانواده های بد سرپرست در این کارگاه ها به همت بسیج، گفت: مهم ترین امکانی که باعث می شود زنجیره انتقال قطع شود این است که تمرکز را روی محله محوری ببریم و برهمین اساس تیم های آموزش همگانی را در استان راه اندازی کردیم.


فدا از فعال سازی تیم های رصد عمومی برای تذکرهای ایجابی خبرداد و افزود: تیم های فضای مجازی بسیج را فعال خواهیم کرد تا در زمینه کرونا آموزش های محله محور انجام دهند.


این فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: قرارگاه حافظان سلامت مجری دستورات ستاد کرونا است و نه سیاست گذار و هم اکنون در حال سازماندهی نیروهای مردمی بوده تا در سه روز آینده اقدامات در سراسر استان شروع شود.


وی در پیشنهادی خطاب به وزیر بهداشت گفت: اطلس جغرافیایی محلات باید مشخص باشد که کدام محلات چه وضعیتی دارند تا ما در این زمینه تمرکز را روی محلات حاد بگذاریم و  این کار نیاز به امکانات و تجهیزات و اعتبارات لازم دارد.


فدا با اشاره به آموزش های عمومی زمان جنگ در ادارات و مساجد سطح شهر، تاکید کرد: درخواست داریم در شرایط قرمز مساجد بسته نشود، برگزاری مراسم و تجمعات ممنوع شود ولی مساجد بسته نشده و محل برگزاری جلسات و اقدامات قرارگاه حافظان سلامت در محلات باشد.

 

کد خبر 994202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha