همکاری ائتلاف جهانی مسیحیان اوانجلیکی و مسلمانان اندونزی برای مقابله با افراط گرایی جهانی

ائتلاف جهانی مسیحیان اوانجلیکی و گروه اسلامی «نضهت العلما» در اندونزی دست به دست هم داده اند تا با افراط گرایی در سراسر جهان مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « christianitytoday»،ائتلاف جهانی مسیحیان اوانجلیکی و گروه اسلامی «نضهت العلما» در اندونزی دست به دست هم داده اند تا با افراط گرایی در سراسر جهان مقابله کنند.

 

اعضای این دو گروه ساعاتی را در دفتر سازمان جوانان مسلمان اندونزی سپری کردند تا در مورد راه های مختلف مقابله با افراط گرایی جهانی با هم بحث و گفتگو کنند.

 

هدف دیگر از این همکاری ایجاد پل ارتباطی میان میان مسلمانان و مسیحیان برای فهم و درک بیشتر از یکدیگر است.

 

رهبران مسلمان و اوانجلیکال ها همچنین در مورد راه های جلوگیری از گسترش وهابیت که محل صدور آن عربستان سعودی است با هم گفتگو کردند.

 

از سوی دیگر شاهد رشد افراط گرایی شدید در کشورهای اروپایی مانند فرانسه،آلمان،انگلیس و همچنین آمریکا هستیم.

 

افزایش چشمگیر فعالیت برتری طلب هاب سفیدپوست به ویژه در آمریکا نمونه ای از این افراط گرایی هاست.

 

مساجد که مکان هایی برای آرامش و عبادت هستند به طور روزافزون هدف تروریسم سفید از سوی برتری طلب های سفیدپوست و افرادی که از مسلمانان متنفر هستند،قرار می گیرد که از آن جمله می توان به حمله تروریستی به مساجد کریستچرچ اشاره کرد.

 

در این شرایط است که گروه هایی از مسلمانان و مسیحیان تصمیم گرفته اند قدم هایی برای مقابله با افراط گرایی در همه جای جهان بردارند به این امید که بتوانند جهانی امن تر برای همه انسان ها فراهم کنند.

کد خبر 994282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha