عدم اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی/ بسیاری از کارخانجات گیلان تعطیل هستند

سماکچی حمایت از تولید در سال جهش تولید را مورد تاکید قرار داد و ضمن انتقاد از عدم اجرای درست سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تعداد زیادی از کارخانجات مستقر در شهرک‌ها و شهرهای صنعتی گیلان بدون تولید هیچ سرمایه‌ای تعطیل شده‌اند.

«محمدرسول سماکچی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه تعداد زیادی از کارخانجات مستقر در شهرک‌ها و شهرهای صنعتی گیلان بدون تولید هیچ سرمایه‌ای در تملک بانک‌ها بوده و تعطیل شده‌اند اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی موثر از بخش تولید کمترین توقعی است که از مسئولان داریم.

 

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با تاکید بر اینکه در سال مزین به جهش تولید و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید سیاست‌های اقتصادی در راستای حمایت از تولید داخلی باشد تصریح کرد: از مسئولان و متولیان امر انتظار داریم برای رفع مشکلات پیش‌روی فعالان اقتصادی چاره‌ای اندیشیده و باری بر آن‌ها تحمیل نکنند.

 

سماکچی همراستا بودن سیاست‌های بانکی کشور با بخش تولید داخلی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مورد نیاز برای تحقق شعار جهش تولید و عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: بدون شک مصادره و تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی به دلیل مشکلات بانکی موجبات بیکار شدن نیرهای کار را به دنبال دارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون عمده‌ترین چالش‌ها و مشکلاتی که واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در سطح ملی با آن مواجه هستند چه مواردی است یادآور شد: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و  نوسانات شدید در نرخ ارز از جمله اصلی‌ترین چالش‌هایی محسوب می‌شود که فعالان اقتصادی با آن روبه‌رو هستند.

 

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران قاچاق کالاهای تولیدی که مشابه آن در داخل کشور وجود دارد را هم از دیگر معضلات پیش روی تولیدکنندگان داخلی دانست و اذعان کرد: در دوران شیوع کرونا تولیدکنندگان داخلی کشور و گیلان نشان دادند که در صورت رفع موانع پیش‌رو، آنان ظرفیت بزرگی برای خودکفایی در تولید دارند.

 

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه دولت باید وام و تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی را در اختیار کارآفرینان و تولیدکنندگان کشور قرار دهد خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن سیاست‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی فرصت‌های شغلی ایجاد و چالش بزرگ کشور یعنی بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان برطرف می‌شود.

کد خبر 994313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha