کمک به باروری و تقویت درختان میوه مرودشت با محلول پاشی

کارگر گفت: محلول پاشی در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی درختان میوه در مرودشت با هدف بهبود وضعیت گل دهی و افزایش باروری و تقویت درختان میوه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سمیه کارگر»، امروز (سه شنبه 27 آبان)  با اشاره به آغاز محلول پاشی یا «فروت ست» درختان میوه مرودشت به خبرنگاران گفت: در 2 هزار و 500 هکتار از اراضی درختان میوه محلول پاشی آغاز شد.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت افزود: این کار با هدف تغذیه پائیزه باغ های میوه در مرودشت آغاز شده است که به بهبود وضعیت گل دهی و افزایش باروری و تقویت درختان میوه کمک می کند.

وی اضافه کرد: 6 هزار و 500 هکتار باغ در مرودشت وجود دارد و محلول پاشی درختان در 2 مرحله پاییزه و بهاره انجام می شود و محلول پاشی با نیتروژن، سولفات روی و اسید بوریک هر سال پس از برداشت محصول انجام می شود.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت تاکید کرد: به دلیل وجود سطح بالای باغ های پسته در مرودشت استفاده از کلسیم نیز در  تغذیه پاییزه درختان پسته ضروری است.

کارگر ادامه داد: تغذیه پس از برداشت محصول، عناصر غذایی مورد نیاز درختان را در فصل زمستان تامین می‌کند و ضمن پیشگیری از خسارات ناشی از سرمای زمستانه و بهاره، موجب شادابی آ‌نها در اوایل فصل رشد می‌شود.

کد خبر 994350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha