کمک ۸۰ میلیونی برای احیای قنات غیناب

جوادی از پرداخت حدود ۸۰ میلیون تومان برای احیا و بازسازی قنات غیناب بخش درح شهرستان سربیشه خبر داد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به ۷۷۱ رشته قنات دایر و بایر در این شهرستان، گفت: هر ساله بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعدادی قنات مرمت و بازسازی می شوند و امسال نیز احیا و مرمت قنات غیناب روستای چاه پنسر بخش درح شهرستان از محل اعتبارات ملی در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه اعتبارات اختصاص یافته برای احیای قنات غیناب را ۷۰ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار به صورت کمک بلاعوض دولت برای احیا و مرمت قنات غیناب روستای چاه پنسر اختصاص یافته است.

 

جوادی طول این پروژه را۸۵ مترعنوان کرد و یادآور شد: این طرح در قالب روگشا نمودن قنات و طوقه چینی میله ها بوده و توسط پیمانکار ذیصلاح مدیریت جهاد کشاورزی در حال اجرا و تکمیل است.

 

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی این پروژه، سهم مشارکت مردم برای مرمت و بازسازی قنات غیناب را ۱۳ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: با اجرای این پروژه ۶۰ نفر از مزایای آن بهره مند می شوند.

 

جوادی بایگی هدف از اجرای این پروژه شامل مرمت و بازسازی قنوات را حفظ گالاری و کوره قنات، بازسازی و نوسازی کوره، تثبیت آبدهی قنوات،جلوگیری از مهاجرت ها و... اعلام کرد.

کد خبر 994470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha