خریدار کارخانه نساجی پوشش در تهران پرونده ای مبنی بر تنفیذ فسخ دارد

عمرانی با اشاره به اینکه خریدار کارخانه نساجی پوشش در تهران پرونده ای مبنی بر تنفیذ فسخ دارد، گفت: بر اساس قرارداد، اقساط را نپرداخته اند شرایط فسخ ایجاد شده و در اصل اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل کشور شب گذشته (سه شنبه ۲۷ آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: خریدار کارخانه نساجی پوشش در تهران پرونده ای مبنی بر تنفیذ فسخ دارد و چون بر اساس قرارداد، اقساط را نپرداخته اند شرایط فسخ ایجاد شده و در اصل اتفاق افتاده است اما باید به وسیله دادگاه، این فسخ تنفیذ شود و کارخانه به دولت بازگردد.


وی با بیان اینکه واگذاری این کارخانه پیش از قانون اصل 44 بوده است افزود: با توجه به اینکه دستگاه های زیادی هنوز در این کارخانه وجود دارد اما زیر 5 درصد ظرفیت، تولید می کنند.


عمرانی گفت: مطمئن باشید هر جا تضییع بیت المال باشد قوه قضائیه کوتاه نمی آید و درباره این کارخانه نیز دادستان به عنوان مدعی العموم وارد شده است.


سید مهدی موسوی وکیل پرونده کارخانه نساجی پوشش نیز در این برنامه گفت: بخش خصوصی که این کارخانه را خریداری کرده بسیاری از ماشین آلاتش را با قیمت پایین تر از قیمت واقعی و در قالب قراردادهای صوری از کارخانه خارج و فروخته است.


وی افزود: اموال کارخانه در زمان واگذاری بیش از 20 میلیارد تومان قیمت داشت.


موسوی با بیان اینکه اکنون خروج اموال کارخانه متوقف شده است گفت: بر اساس ارزیابی سهام کارخانه در زمان واگذاری آن قیمت کارخانه 3 میلیارد و 900 میلیون تومان نقدی و 13 میلیارد و 700 میلیون تومان تعهدات بر عهده خریدار بوده است اما خریدار فقط 590 میلیون تومان پیش پرداخت داد و کل مبلغی که پرداخت کرد 900 میلیون تومان است.

کد خبر 994515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha