۷۵ درصد بیماران کرونایی در بیمارستان های دولتی بستری هستند

نامدار گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان های استان قزوین، ۱۸ درصد در بیمارستان های تأمین اجتماعی، ۷۵ درصد در بیمارستان های دولتی و ۶ درصد در بیمارستان های خصوصی استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» در بیست و هشتمین جلسه پارلمان محلی قزوین که شب گذشته (سه شنبه ۲۷ آبان) در سالن اجتماعات شورای شهر قزوین برگزار شد، بیان کرد: از اول آذر ماه محدودیت های جدید اجرایی می شود که امیدواریم با این اقدام شاهد کاهش بیماری باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان قزوین بستری هستند که ۱۸ درصد این بیماران در بیمارستان های تأمین اجتماعی، ۷۵ درصد در بیمارستان های دولتی و ۶ درصد در بیمارستان های خصوصی استان بستری هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت عدم برگزاری اجتماعات و مهمانی ها در کاهش بیماری کرونا عنوان کرد: یکی از اقدامات کنترل قرنطینه خانگی است که برای این منظور مقرر است که تیم های کنترل شکل بگیرد و این موضوع بررسی شود.

 

نامدار اعلام کرد: متأسفانه بیشتر موارد ابتلا به کرونا مربوط به مواجه با موارد مثبت کرونا است که در این بین زنان خانه دار، کارمندان و کارگران  بیشترین آمار ابتلا را دارند.

 

در ادامه شهردار قزوین اظهار کرد: سلامت شهروندان امری بسیار مهم است و ما هم در شهرداری در این حوزه کوتاهی نخواهیم کرد، البته شهرداری جزو نخستین ارگان هایی است که برای مبارزه با این بیماری منحوس کمک هایی را به صورت نقدی و غیرنقدی داشت.

 

«سیاوش طاهرخانی» خاطر نشان کرد: اعتباری برای خرید مایحتاج بهداشتی پرسنل نظیر ماسک و مواد ضدعفونی در نظر گرفته ایم تا موارد بهداشتی در این مجموعه به خوبی رعایت شود.

 

وی یادآور شد: همچنین نیمی از پرسنل در شیفت صبح و نیمی هم در شیفت ظهر کار می کنند تا فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت شود.

 

کد خبر 994525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha