«به میان نور و خموشی» منتشر شد

«به میان نور و خموشی»، عنوان نخستین مجموعه شعر «ستاره امین الهی» هنرمند مجسمه ساز و معمار است که بین سال های ۷۷ تا ۹۹ سروده شده و به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نخستین مجموعه شعر «ستاره امین الهی» هنرمند مجسمه ساز و معمار با عنوان «به میان نور و خموشی» به تازگی منتشر شده است.

 

 

 

مجموعه «به میان نور و خموشی» منتخب شعر های سروده شده این هنرمند در سال های 1377 تا 1399 است. ستاره امین الهی سرودن شعر را از سال 1377 آغاز کرده است، پس از مهاجرت این هنرمند شعر  در زندگی او حضور پررنگی دارد، از یک سو مرهمی بر زخم غربت در سرزمینی که آشنا نمی شود، از سوی دیگر راه پیوند عمیق با زبانی است که هر روز کمرنگ و کمرنگ تر می شود.

 

 دو نمونه شعر  از مجموعه «به میان نور و خموشی» در زیر می آید:

 

***«نی»

 

مرا هوای پرواز دیگری است اما کنون

بر شاخ اندیشه تدبیر نشسته ام،

از دیروز خسته ام.

-تردید تن، قفس ناتمام جان-

من فتح را در زهدان شکست دیده ام

پس آری زمانه را ز دل نی طلب کنم؛

باشد که در خموشی تاریکوار آن،

ده ها هزار ستاره روشن رصد کنم.

 

« بی نام»

چشمهای تو چشمه های روشن اند؛ 

پیغامبران بی کتاب دشت دور. 

ما به اعتبار تو نماز باران خوانده ایم.

ما، پیش از حدوث سعادت،

با خالی پیاله ای

مستانه مانده ایم

 

 

«ستاره امین الهی»، متولد بهمن 1358 در تهران، معمار و مجسمه ساز است. او پس از دریافت دومین فوق لیسانس معماری از مدرسه ملی معماری پاریس لاویلت و کار در دفاتر معماری در پاریس به کانادا مهاجرت کرد. از 10 سال پیش تا به امروز به طور تمام وقت به کار مجسمه سازی می پردازد و در رزومه خود دو نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی دارد و در حال حاضر مقیم فرانسه است.

 

مجموعه شعر «به میان نور و خموشی» سروده ستاره امین الهی با طراحی جلد کوروش قاضی مراد از سوی انتشارات مروارید منتشر و روانه بازار کتاب کشور شده  است.

کد خبر 994566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha