توسعه اقتصادی در گروی اعتماد به جوانان/ برخی مسئولان مانع کارآفرینی می‌شوند

آقازاده با بیان اینکه توسعه اقتصادی با اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان محقق می‌شود گفت: برخی مسئولان به‌جای حمایت مانع کارآفرینی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده» امروز(چهارشنبه، ۲۸ آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته کارآفرینی اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و روحیه مشارکت اجتماعی را از ویژگی‌های فرهنگ کارآفرینی در کشور برشمرد و گفت: کارآفرینی فرایند علمی خلق فعالیت اقتصادی با پذیرش خطرات احتمالی برای کسب منافع مادی و معنوی و استقلال مالی است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه اقتصادی با اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان محقق می‌شود افزود: باید بدون وابسنگی به سلطه و با اعتماد به جوانانی که با سرمایه و تفکر خود وارد میدان شدند به پیشرفت دست یابیم.

 

وی با تاکید بر حمایت از کارآفرینان به‌ویژه کارآفرینان جوان تصریح کرد: کارآفرینان با ایده‌ای نو و خلق فرصت‌های جدید شغلی، بستر اشتغال‌زایی را در کشور افزایش می‌دهند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارآفرینان با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی با سرمایه شخصی، به ارتقا تولید و رونق اقتصادی در جامعه می‌پردازند.

 

آقازاده بر نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در کشور و توجه به توان داخلی تاکید کرد و افزود: کارآفرینی و روحیه‌ اعتماد به خود از عوامل مهم جهش تولید در کشور بوده و مسؤولان مربوطه باید در این راستا بیش از گذشته به جوانان اعتماد کنند.

 

آقازاده با بیان اینکه آسیب‌دیدگی فرهنگ کار و مشکلات پیش روی کارآفرینان، دستیابی به توسعه و توانمندی‌های نیروی انسانی جوان و خلاق را آسیب‌پذیر کرده است بیان کرد: متأسفانه برخی مسئولان به‌جای حمایت از جوانان کارآفرین، مانع کار و فعالیت آن‌ها می‌شوند.

 

‌ آقازاده با اشاره به بروکراسی دست‌وپاگیر اداری برای کارآفرینان توسط دستگاه‌های مربوطه، حضور پررنگ دولت در اقتصاد ایران را مانعی برای رقابت موثر بین بخش خصوصی و کارآفرینان دانست و اذعان کرد: کارآفرینان قوانین و مقررات اداری و انحصارات دولتی را مانع کسب‌وکار خود می‌دانند.

 

کد خبر 994632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha