بهره برداری از نقاهتگاه ۳۵ تخت خوابی در جیرفت 

ناصر بهروز گفت: اولین مسئله‌ای که در برنامه‌های بسیج برای ما مهم و حائز اهمیت است فعالیت در عرصه مبارزه با بیماری منحوس کرونا است و در همین راستا در هفته بسیج نقاهتگاه ۳۵ تخت خوابی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۸ آبان نشست خبری فرمانده سپاه شهرستان جیرفت با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

 

 

 



«ناصر بهروز» در این نشست ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج یک فرهنگ است و همگان به آن افتخار می کنند، بزرگترین دستاورد آن، دفاع از کیان انقلاب اسلامی است و وظیفه بسیج حفاظت و صیانت از دین اسلام، انقلاب و ولایت است.

 

 

 

 



فرمانده سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به بخشی از نقشی آفرینی بسیج در شرایط کرونایی، ابراز کرد: از ابتدای شیوع این بیماری بسیج در خدمت رسانی پیشگام بوده و در زمینه های مختلفی همچون تولید ماسک، ضدعفونی اماکن، راه اندازی نقاهتگاه و بلوک بندی شهر خدمت رسانی کرده است.

 

 

 

 

 


وی با اشاره به شعار محوری بسیج، بیان کرد: شعار این هفته بسیج پیشرو در خدمت و امید آفرین است، اولین مسئله‌ای که در برنامه‌های بسیج برای ما مهم و حائز اهمیت است فعالیت در عرصه مبارزه با بیماری منحوس کرونا است و به همین منظور در این هفته نقاهتگاه ۳۵ تخت خوابی افتتاح می شود.

 

 

 

 

 


بهروز افزود: تاکنون کمک‌های فراوانی در راستای پیشگیری از این بیماری به حوزه بهداشت و درمان شده و نگاه ما در حوزه پیشگیری آماده‌سازی، آگاهی بخشی و توجیه مردم در این برهه زمانی است تا بتوانیم آثار و تبعات این بیماری را در جامعه کم کنیم.

 

 

 

 

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت تصریح کرد: بیش از ۱۷ کارگاه تولید ماسک در موج اول و دوم کرونا در راستای جبران کمبود ماسک در جامعه و سطح کشور راه اندازی شده و ماسک های تولیدی این کارگاه‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است، کمک و خدمت رسانی به مردم برای ما حائز اهمیت است و نتیجه و منفعت کار ما باید در سبد زندگی مردم قرار گیرد.

 

 

 

 

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر کارگاه‌های تولید ماسک در روستاها و جاهای کم برخوردار راه‌اندازی شده و در حوزه شهری توسط هر پایگاه مقاومت بسیج بلوک بندی شهر صورت می گیرد تا این پایگاه های مقاومت بسیج در حوزه استحفاظی خود حتی‌المقدور در بحث پیشگیری و آگاهی بخشی به مردم خدمت رسانی کنند.

 

 

 

 

 

 

بهروز خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش کلاس‌های مهربانی ویژه دانش آموزانی که در مناطق محروم از ابزار‌های آموزشی لازم همچون تبلت و گوشی تلفن همراه که نیاز ضروری حوزه آموزش است محروم هستند، برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت عنوان کرد: ایستگاه‌های ارشاد و امر به معروف در قالب ایستگاه سلامت در سطح شهرستان راه‌اندازی و جایگاه آنها توسط مرکز بهداشت آماده سازی شده و کار این ایستگاه‌ها آگاهی بخشی و توجیه مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی است.

 

 

 

 

 

وی ادامه داد: با توجه به این که یکی از معضلات مراکز درمانی کمبود خون است، همه پایگاه‌های مقاومت بسیج را موظف کردیم تا در هفته بسیج با اولویت نسبت به این موضوع، در این امر خداپسندانه حضور پیدا کنند و با نذر خون، بحث کمبود خون در مراکز درمانی توسط بسیج جبران شود.

 

 

 

 

 

بهروز با تاکید بر تداوم نهضت خدمت رسانی و تنوع در این امر در هفته بسیج، ابراز کرد: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، توزیع بسته‌های کمک آموزشی به دانش‌آموزان، تهیه سبد معیشتی برای نیازمندان، کمک در تهیه جهیزیه و ازدواج آسان از دیگر برنامه‌های ما در هفته بسیج است.

 

 

 

 

 

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت از دیگر برنامه‌های هفته بسیج را برپایی میز خدمت در مراکز نماز جمعه برشمرد و افزود: با هماهنگی انجام شده با ادارات مختلف پربایی میزخدمت در روستاها و مناطق محروم را در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم تا از نزدیک به مشکلات مردم در حوزه خدمات اجتماعی و مددکاری به مشکلات آنها رسیدگی شود.

 

 

 

 

 

 

 

وی تاکید کرد: در مناطق محروم حوزه‌هایی همچون مشاوره، آگاهی ‌بخشی، مددکاری و خدمات معیشتی را برای رفاه حال مردم ارائه کرده و همچنین طرح اکرام بسیجیان و ایثارگران که توان مالی ندارند از طریق ارائه تسهیلات، ترمیم منزل، ساخت حمام و سرویس بهداشتی توسط مجموعه بسیج انجام می‌شود.

 

 

 

 

 

 

بهروز اظهار کرد: افتتاح پروژه‌هایی همچون مسکن محرومین در قالب ۲۱ واحد برای محرومینی که تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیستند، افتتاح مسکن مددجویی در قالب ۵۰ واحد، افتتاح ۲ سوله ورزشی ۳۵۰ متری در سطح شهرستان و افتتاح یک حوزه دانش‌آموزی از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

 

 

 

 

 

 


فرمانده سپاه شهرستان جیرفت افتتاح پروژه‌های عمرانی خرد و کلان در راستای خدمت‌رسانی به خانوارهای نیازمند را از سایر برنامه های هفته بسیج برشمرد و عنوان کرد: ۸۰ پروژه‌ عمرانی خرد برای افراد کم بضاعت در مناطق محروم توسط مجموعه گروه‌های جهادی انجام شده است که افتتاح می شوند.

 

 

 

 

 

وی ابراز کرد: عطر افشانی و گل افشانی گلزار شهدا، سرکشی و دیدار از خانواده‌های شاهد و ایثارگر و دیدار با امام جمعه در دستور کار برنامه های هفته بسیج قرار دارد. 

 

 

 

 


بهروز در خاتمه  یادآورشد: علاوه بر این پایش عارضه یابی صنعت های فعال در سطح شهر در برنامه های هفته بسیج قرار دارد و علاوه بر این همکاری و مشارکت با بخش بازرگانی صمت جنوب کرمان در نظارت بر بازار شهرستان جیرفت در دستور کار برنامه های هفته بسیج قرار دارد. 

کد خبر 994635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha