ضرورت آموزش مهارت های ارتباطی  با خانواده در مدارس و دانشگاه ها

ابتکار گفت: یکی از سیاست های مهم خانواده ها مهارت های ارتباطی است که باید در مدرسه و دانشگاه آموزش داده شود، اگر توجه نشود آسیب زا است.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «معصومه ابتکار» در آیین امضای تفاهم نامه میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: شاخص های عدالت جنسیتی را تدوین، تصویب و ابلاغ کردیم که بین دستگاه های اجرایی  تقسیم کار خوبی نیز صورت گرفته است.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود:امیدواریم بتوانیم رصد و پایش خوبی هم در این زمینه داشته باشیم و یکی ازمحورهای رصد و پایش خانواده است که رصد خانواده طبق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه  خانواده است.شاخص های اختصاصی هم در حال تدوین است.

 

وی با اشاره به ضرورت اجرای سیاست دوستدار خانواده ادامه داد:مراحل کار در این زمینه از دانشگاه ها شروع شده است و با وزارت علوم همکاری هایی را آغاز کرده ایم.

 

ابتکار بیان کرد:یکی از محورهای مهم در دانشگاه ها یادگیری مهارت های ارتباطی است. یکی از سیاست های مهم خانواده ها مهارت های ارتباطی است که باید در مدرسه و دانشگاه آموزش داده شود، اگر توجه نشود آسیب زا است.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد:مهارت های زندگی خاص دختران دانشجو تدوین شده است اما به این نتیجه رسیده ایم این مهارت ها باید برای تمام دانش آموزان و دانشجویان دختر و پسر هم آموزش داده شود.باید مهارت های ارتباطی میان جوان و تفکر مثبت را رواج دهیم.

 

وی طرح کمند را اتفاق خوبی دانست و گفت: طی این طرح دختران با اقتصاد و بازار کار گره خوردند و باید با معاونت علم و فناوری هم به توافق برسیم تا از ایده های استارت آپ دختران حمایت کند.

وی تاکید کرد: از بانوان در ریاست دانشگاه ها استفاده بیشتری شود.

 

کد خبر 994665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha