تربیت‌یافتگان حوزه‌های علمیه باید مدافع نظام و انقلاب باشند

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی گفت: تربیت یافتگان حوزه‌های علمیه باید عالم، دیندار و مدافع نظام اسلامی و انقلاب باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان‌ در دیدار با مدرسان و کارکنان مدرسه علوم دینی خواهر حضرت خدیجه(س) اعلام کرد: : تا قبل از پیروزی انقلاب طلبه خواهر نداشتیم و امروز شاهدیم که در استان فرهنگی کردستان بیش از یک هزار طلبه بانو فارغ‌التحصیل از مدارس علوم دینی خواهران داریم.

 

وی با اشاره به اینکه انسان باید یا عالم یا متعلم و یا دوستدار عالم و متعلم باشد، افزود: بسیاری از افراد نه عالم و نه متعلم هستند، ولی در این زمینه کمک و فعالیت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کسی عالم و علم را دوست داشته باشد و در مسیر ترویج آن تلاش و هزینه کند کار بسیار ارزشمند و بزرگی انجام داده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: حوزه‌های علوم دینی برای تربیت طلاب در تراز دین و انقلاب تلاش می‌کنند و قطعا تربیت‌یافتگان حوزه‌های ما باید عالم، دیندار و مدافع نظام و انقلاب باشند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: دفاع از اصل نظام، رسالت اصلی تک تک طلاب علوم دینی است و انجمن فارغ‌التحصیلان در استان کردستان باید تشکیل شود تا بتوان از ظرفیت کسانی که در مجموعه مدارس علوم دینی تربیت پیدا می‌کنند، استفاده شود.

 

وی در پایان تصریح کرد: همه مردم امروز با مشکلات اقتصادی روبه رو هستند و جامعه طلاب و روحانیون نیز از این قاعده خارج نیستند بنابراین ظرفیت‌هایی در استان وجود دارد که باید احیا شوند.

کد خبر 994693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha