کانون های فرهنگی مساجد خراسان جنوبی پایگاه اطلاع رسانی دینی و بانک اطلاعاتی جذب خیرین باشند

حجت الاسلام سبزه کار گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی پایگاه اطلاع رسانی برای برنامه های دینی و فرهنگی و بانک اطلاعاتی برای جذب خیرین در نهضت کمک مومنانه، شناسایی نیازمندان و کمک به مدافعان سلامت برای مقابله با کرونا ویروس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» چهارشنبه (۲۷ آبان) در نشست مجازی با رابطین کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان زیرکوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: شهرستان زیرکوه استعدادهای درخشانی دارد که می توانند در کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت گسترده داشته باشند تا از ظرفیت آنان برای توسعه برنامه های دینی و فرهنگی استفاده شود.

 

 

خدمت و فعالیت در مساجد را افتخار بزرگی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی خدمت و فعالیت در مساجد را افتخار بزرگی دانست و گفت: وقتی افتخار خدمت در مسجد نصیب شخصی می شود باید قدر این نعمت بزرگ را بداند و شکر گزار آن باشد.

 

 

وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت توسعه فعالیت های فرهنگی در جامعه، ادامه داد: اخلاص و روحیه جهادی به فعالیت های فرهنگی برکت و تأثیرگذاری زیادی می بخشد و اعضای کانون های مساجد هیچ کار خیرى را هر چند کم و کوچک باشد نباید نادیده بگیرند زیرا حتی همین کارهاى کوچک، سرنوشت‌ساز و تاثیرگذار است.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اجرای برنامه های ایران قوی و هفته کتاب و کتابخوانی در کانون های مساجد استان، ادامه داد: شبکه رابطین فهما از نخبگان مسجدی هستند که می توانند به رشد و توسه فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری زیرمجموعه خود کمک کنند.

 

آمادگی برای تاسیس کانونهای فرهنگی هنری در زیرکوه

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه سهميه امسال استان برای تاسيس كانون های فرهنگی هنری، ۱۰۲ باب كانون است، افزود: آمادگی کامل داریم در شهرستان زیرکوه کانون های جدید راه‌اندازی و از آنان حمایت کنیم تا توسعه اجرای برنامه های فرهنگی در این منطقه مرزی را دنبال کنند.

 

 

وی با اشاره به ضرورت احیای کارکردهای مختلف مساجد، تأکید کرد: هر کانون فرهنگی و هنری مسجد باید پایگاه اطلاع رسانی و بانک اطلاعاتی برای جذب خیرین در نهضت کمک مومنانه، شناسایی نیازمندان، کمک به شبکه درمان و مدافعان سلامت برای مقابله با ویروس کرونا، ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی برنامه های دینی و فرهنگی باشند.

 

 

 

مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در این نشست مجازی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی و طرح ایران قوی را برای رابطین کانون های فرهنگی و هنری شهرستان بیرجند تشریح کردند.

 

 

در  این نشست مجازی «محمد حسین کامکاری» از کانون فرهنگی و هنری شاهچراغ، «محمد غلامی» کانون شهید گمنام، «محمد انوری» کانون شهید مطهری، «حسن صادقی» از کانون آدینه شهرستان زیرکوه به عنوان کتابداران و رابطین فعال تقدیر شدند.

کد خبر 994730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha