۲۵ باشگاه کتابخوانی در بندر آستارا فعال است

تشرینی گفت: ۲۵ باشگاه کتابخوانی در آستارا فعال است که هر کدام با اجرای برنامه ها و طرح های مختلف در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام برمی دارند.

«شاپور تشرینی» امروز(چهارشنبه، ۲۸ آبان) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا، اظهارکرد: باشگاه‌‌های کتابخوانی دستاوردهای مهمی برای آینده کشور به دنبال دارد و باعث تربیتی نسلی می‌شود که سرانه مطالعه آنها بالاتر می‌رود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا به فعالیت ۲۵ باشگاه کتابخوانی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این باشگاه‌ها برنامه‌‌های متعددی را در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به اجرا درآورده و توانسته اند در توسعه کتابخوانی در شهرستان نقش‌ آفرین ظاهر شوند.

 

وی با بیان اینکه در هر یک از باشگاه‌ها ۱۰ تا ۲۵ کودک و نوجوان عضویت دارند، تصریح کرد: باشگاه‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه‌های عمومی و مدارس فعال هستند.

 

تشرینی ترویج مطالبه و پرسش گری، اعتماد به نفس، قدرت بیان و جذب کودکان و نوجوانان را از مزایای باشگاه‌های کتابخوانی عنوان کرد و گفت: باشگاه‌های کتابخوانی متشکل از گروه‌های کتاب‌خوان، زیر نظر مربی فعالیت می‌کنند و آموزش نویسندگی، نقد و بررسی کتاب و نامه‌نگاری از برنامه‌های باشگاه‌ها است.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان فرصت‌ مناسبی برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کیفیت بخشی به سطح مطالعه در سطح شهرستان به‌وجود آورده و در بین نسل کودک و نوجوان موفق بوده است، افزود: یکی از مهمترین اهداف باشگاه‌های کتابخوانی ترویج فرهنگ مطالعه بین قشر کودک و نوجوان در سطح جامعه به‌ویژه در روستاها و حاشیه شهرها است.

 

تشرینی خاطرنشان کرد: باشگاه‌‌های کتابخوانی کودک و نوجوان به‌ همت دفتر مطالعات و برنامه ‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ‌ریزی شده و برنامه‌های این باشگاه در شهرستان آستارا به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سایر دستگاه های ذیربط اجرا می شود.

کد خبر 994780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha