بخشی از سوله‌ های بحران شهرداری به عنوان مرکز سلامت فعالیت می کنند

حیدری گفت:بر اساس توافق شهرداری مشهد با دانشگاه علوم پزشکی، بخشی از سوله‌ های بحران شهرداری در اختیار این مجموعه قرار گرفته و به عنوان مرکز سلامت در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» عصر(۲۸ آبان) در دیدار با مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی مرکز انتقال خون را یکی از غریب‌ ترین مجموعه‌ های استان دانست و تصریح کرد: همه مجموعه‌ها و نهادهای دخیل باید با پرداختن به مسائل و مشکلات این مجموعه، بتوانند گامی در جهت حل آنها و ایجاد شرایط مناسبی برای شهروندان اهداکننده خون فراهم آورند.

 

رئیس شورای شهر مشهد در خصوص کمبود فضا در مراکز اهدای خون، گفت: براساس توافق شهرداری مشهد با دانشگاه علوم پزشکی، بخشی از سوله‌های بحران شهرداری در اختیار این مجموعه قرار گرفته و به عنوان مرکز سلامت درحال فعالیت هستند

 

وی اظهارکرد:برخی از این سوله‌ها و یا دیگر فضاهای متعلق به شهرداری در نقاط مختلف میتواند در اختیار مرکز انتقال خون قرار گیرد و تعداد پایگاه‌های اهدا را در سطح شهر افزایش داد.

 

حیدری همچنین از آمادگی مدیریت شهری برای اکران طرح‌های مرتبط با اهدای خون در فضاهای تبلیغاتی سطح شهر خبرداد.

 

«احمد نوروزی» هم در این دیدار با بیان اینکه سازمان انتقال خون نقش بسزایی در تامین سلامت جامعه و حفظ جان افراد دارد، گفت: چنین مجموعه‌ای باید حداقل مسائل و مشکلات را داشته باشد؛ متاسفانه در جامعه ما کلیت سازمان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و مظلوم واقع شده است.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد هم در این جلسه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید با ایجاد مراکز متعدد اهدای خون شرایط ایمن‌تری برای اهداکنندگان و همچنین کادر مجموعه فراهم آورد.

 

وی ادامه داد:علاوه‌ بر سوله‌های بحران، فضاهای بلااستفاده‌ای چون واحدهای تجاری، ساختمان‌ها و دیگر فضاهایی که در اختیار شهرداری است، می توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

کد خبر 994790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha