گرامیداشت چهل و یک سالگی بسیج از توزیع ۴۰هزار بسته معیشتی تا خانه دار شدن۷۸نیازمند/مبارزه با فسادازحرف تا عمل

سردار مسلمی با بیان اینکه در سال جاری همزمان با هفته بسیج ۱۴هزار و ۵۱۸برنامه در قالب ۶۶ عنوان با رویکرد نهضت خالصانه و مومنانه برای اجرا در ۲۲ شهرستان طراحی شده، گفت: توزیع ۴۰ هزار و ۷۹۵ بسته معیشتی در بین نیازمندان استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار«سیاوش مسلمی» امروز(28آبان) در نشست خبری ویژه گرامیداشت چهل یکمین سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره)، بیان کرد: بسیج عظیم ترین و ماندگار ترین یادگار امام راحل است که توانسته از ابتدای انقلاب تا امروز در عرصه‌های مختلف حضور داشته و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

 

فرمانده سپاه کربلا مازندران تایید کرد: بسیج به کمک حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی آمد هر جا که بحران طبیعی و مشکلات اقتصادی داشتیم بسبج به‌عنوان بزرگترین قدرت نرم جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها فعال بوده است، یکی از بزرگترین مولفه های قدرت نرم که به کمک انقلاب آمد بسیج است.

 

سردار مسلمی گفت: بسیج در بحث ریشه‌کنی فلج اطفال و مقابله با ویروس کرونا اقدامات پسندیده ای انجام داده که اینها گوشه ای از حرکات ارزشمند و مردمی، بسیج را بیان می‌کند، امروز آنچه که برای ما و دشمن روشن است این است که هر تهدیدی که در کشور ایجاد شد به‌واسطه قدرت بسیج سرنگون شد.

 

وی عنوان کرد: هر فردی که ولایت فقیه و آمارن‌های انقلاب را قبول داشته باشد و  از روحیه جهادی برخوردار باشد یک بسیجی است، دغدغه برای انقلاب از بزرگ‌ترین ویژگی‌های یک فرد بسیجی است، دغدغه‌مندی نسبت به اعتلای انقلاب و رفع مشکلات مردم، و دشمنی با دشمنان و استکبار از ویژگی‌های بارز مدیر جهادی و بسیجی است.

 

سردار مسلمی خاطرنشان کرد: هر چه روحیه جهادی در دستگاه‌های اجرایی کمتر باشد حرکت انقلاب با مشکلاتی مواجه خواهد شد، هر مشکل با ورود بسیج و مردم قدرشناس برطرف خواهد شد، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف قطع زنجیره ویروس کرونا از شنبه اجرایی خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: با بهره گیری از تمام ظرفیت ها از شناسایی، مراقبتف رصد، پایش و درمان بیماران کرونایی تا کمک‌رسانی به کسانی که در حوزه‌های مختلف از نظر جسمی و فیزیکی دچار مشکل هستند در حوزه مصون سازی اقشار آسیب‌پذیر به میدان خواهیم آمد.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران تاکید کرد: شجره طیبه بسیج در گام دوم انقلاب به یک درخت تنومند تبدیل شده است که امروز الگوی کشورهای منطقه است امروز بسیج به‌عنوان پاکترین و ناب ترین نهاد مردمی است که برای کشور دل می‌سوزاند در طول این ۴۱ سال عمر بسبج نمونه‌های غیر قابل شمارشی از عملکرد بسیجی در میدان‌های مختلف در بحران دیده شده است.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه در سال جاری همزمان با هفته بسیج 14هزار و 518برنامه در قالب  ۶۶ عنوان با رویکرد نهضت خالصانه و مومنانه برای اجرا در ۲۲ شهرستان طراحی شده، اعلام کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا حدود هزار و ۹۷۹ دیدار طراحی شده، دیدار با خانواده ایثار گران با هزار و ۴۰۸ خانواده ، برگزاری مجازی۴۲۵ مورد یادواره‌ها و بزرگداشت‌ها با و برگزاری ۸۵۶ برنامه ورزشی از جمله برنامه های این هفته است.

 

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: برگزاری هزار و ۱۴۸ نشست بصیرتی ، اجرای ۲ هزار و ۲۷۷ گشت رضویون و برپایی ۴۹۲ اردوی جهادی برای کمک به مستمندان را خواهیم داشت.

 

سردار مسلمی افزود: تولید 356محصول فرهنگی و هنری در قالب کلیپ و تیزر ، راه اندازی 149پویش در فضای مجازی، توزیع ۴۰ هزار و ۷۹۵ بسته معیشتی بین نیازمندان از دیگر برنامه های هفته بسیج در استان است.

 

فرمانده سپاه کربلا در مازندران با بیان اینکه از شنبه آینده اجرای بحث حافظان سلامت یا همان سلامت محله محور را پیگیری در دستورکار داریم، افزود: در قالب این طرح به ارزش ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بسته بهداشتی آماده و  توزیع خواهد شد.

 

وی از اهدای ۱۴۹ جهیزیه با اعتبار ۳ میلیارد تومان به نوعروسان نیازمند خبر داد و گفت: در حوزه اهدای لوازم التحریر مجموعا حدود ۲ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است، تعدادی از هموطنان از لحاظ مالی مشکلاتی دارند ۱۶۴ میلیون تومان اهدای کارت هدیه تدارک دیده شد، همچنین در راستای اجرای طرح و پروژه‌های محرومیت زدایی افتتاح ۲۰ پایگاه مقاومت، ساخت و افتتاح دو سالن ورزشی، ۱۲۶ پروژه در حوزه محرومیت زدایی و عمرانی، بهره برداری از ۳۵ گلزار شهدا و  ۵۵ طرح اقتصاد مقاومتی، ۱۵ واحد خانه مددجویان بهزیستی و ۶۳ واحد خانه مددجوی کمیته امداد در دستور کار است.

 

سردار مسلمی از افتتاح ۴۹ صندوق قرض الحسنه به منطور ایجاد اشتغال پایدار به ارزش جمعا حدود ۱۹ میلیارد و ۵۵۰ هزار تومان در هفته بسیج خبر داد و اضافه کرد: به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه گرانی و مقابله به احتکار ما ۱۹۰ بازرس بسیجی با هدف نظارت بر بازار به اداره صمت معرفی شده و عمده این بازرسان در حوزه فروشگاه‌های بزرگ نظارت دارند، همچنین150 بازرس بسیجی برای همکاری در حوزه سلامت به اداره بهداشت اعزام شد.

 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به کشفیات اخیر، عنوان کرد: در آبان ماه شهرستان نکا ۲ و نیم تن روغن نباتی، در شهرستان حویبار ۵ و نیم تن روغن جامد، در شهرستان قائمشهر ۳۲۰ حلقه لاستیک ماشین آلات سنگین، در بابل ۱۰ تن روغن نباتی، در بابلسر یک دستگاه موتور سنگین، در محمودآباد ۱۰۰ تن ذرت دامی، در میاندرود ۵ تن آجیل و خشکبار، در سوادکوه ۲ هزار و ۵۰۰ تن کنجاله سویا و ۹۱۰ تن سبوس در بابل، ۷تن کود شیمیایی در قائمشهر، ۵ هزار و ۵۸۱ عددکود شیمایی و سم به ارزش ۵ میلیارد ریال کشف و ضبط شد که بخش کوچک از فعالیت های ما در مجموعه سپاه بود.

 

وی تصریح کرد: با اخلالگران و مفسدان اقتصادی برخورد خواهیم کرد فعال و بیدار هستیم با کسی تعارف نداریم هر کسی به بیت المال دست اندازی کند و خارج از قوانین اخلال در نظام ایجاد کند برخورد خواهیم کرد.

 

سردار مسلمی گفت: با بهره‌گیری از قانون و حمایت قضایی که قطعا تابع قانون هستیم دست مفسدان اقتصادی را قطع خواهیم کرد، در اداره گاز و شهرداری ساری ظرف هفته آینده امیدواریم به یک جمع بندی برسیم و نتایج بررسی ها را اعلام کنیم، در شهرداری تحقیقات بسیار گسترده‌ای را در پیش گرفتیم دنبال اسناد و مدارک هستیم، کار تمام نشده در تحقیقات اولیه هستیم.

 

فرمانده سپاه کربلا افزود: سپاه به عنوان یک دستگاه نظارتی وظیفه اصلیش همین است که در حوزه های خاص بر طبق گزارشات مردمی و درخواست های کتبی دادستان استان و شهرستان که مدعی العموم هستند به این موضوعات ورود پیدا کند.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا شهردار ساری در پست قبلی اش دچار مشکلات مالی بود برای شهرداری انتخاب شد، خاطرنشان کرد: نظارت نسبت به همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد ولی ملاحضاتی وجود دارد و شاید برخورد مناسبی صورت نگیرد، در برخی از جرائم و اختلاس‌های صورت گرفته رگه‌هایی از محافظه کاری و مماشات می‌بینیم و می خواهند با تماس های تلفنی و رایزنی حلش کنند ولی ما قاطع برخورد می‌کنیم.

 

فرمانده سپاه کربلا در پاسخ به این سوال که وضعیت شهردار ساری چه می‌شود؟ گفت: شهردار ساری دست قانون است قانون برخورد خواهد کرد شایعه وجود دارد به‌دنبال انحراف مسیر پرونده هستند ما سعی می‌کنیم به اصل بپردازیم و نه حواشی! مطمئن باشید با هر فردی با هر خلافی برخورد قاطع خواهد شد، حتی یک ریال از بیت المال درست استفاده نشده باشد برخورد خواهیم کرد، برایمان مهم است.

کد خبر 994797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha