بسیج؛ تفکری امتحان پس داده/راه برون رفت از مشکلات اقتدای جدی به این تفکر است

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: بسیج در عرصه عمل پرقدرت ترین جریان عملیاتی است و کسانی که پیروزی می خواهند باید در این تفکر قرار بگیرند؛ تفکری که امتحان پس داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، صبح پنجشنبه(۲۹ آبان) در دیدار اعضای شورای فرماندهی سپاه ثارالله استان که به مناسبت هفته بسیج انجام شد؛ بسیج را تفکر پیشرو امت اسلامی دانست که این امت را در همه صحنه ها کمک می کند؛ تفکری که ریشه در مدینه النبی دارد و فرمانده این تفکر در طول تاریخ انبیای الهی به خصوص نبی مکرم اسلام است.

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: امروز این پرچم عظیم و سرنوشت ساز دست بسیج قهرمان و برخوردار از ویژگی هایی است که هر یک، ملت را در سختی ها می تواند نجات دهد و یک تنه در مقابل زورگویی ها و تفکر استکباری بایستد و پیروز میدان باشد.



وی با بیان اینکه تکیه بر این تفکر بارها در طول انقلاب اسلامی تجربه شده و ثمره شیرین آن را دیدند؛ خاطرنشان کرد: الان راه برون رفتن از مشکلات اقتدای جدی به این تفکر است.



امام جمعه کرمان همگانی بودن را از ویژگی های تفکر بسیجی خواند و اظهار کرد: همه گروه ها و احزاب و کسانی که زیر چتر انقلاب و مومن به نظام اسلامی هستند و قصد دفاع از مستضعفین و ایستادن مقابل زور دارند، در این تفکر حضور دارند.




وی همراهی را از دیگر ویژگی های تفکر بسیجی خواند و تصریح کرد: جدای از همه آمدن و همراه بودن؛ همدل بودن هم ویژگی دیگری است که با یک بینش و اندیشه کنار هم قرار گرفتن است و توانمندی این تفکر را دوچندان می کند.



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: ویژگی مهمتر این است که جهت این تفکر خدا است لذا امام فرمود بسیج لشکر مخلص خدا است و برای همین می گوییم ریشه آن در مدینه النبی است و امام(ره) در تفسیر این تفکر فرمودند امام علی علیه السلام خود یک بسیجی است.



وی اظهار کرد: فضیلت های اخلاقی در این تفکر موج می زند لذا کسی برتر است که فضیلت بیشتری داشته و مراعات جهات مسائل دینی و اخلاقی و شرعی را بیشتر بکند؛ در این تفکر تواضع پررنگ و خودنمایی جا ندارد و همه همت در تواضع است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه نمونه تابلوی ارزشمند و تمام نمای این تفکر را شهدای این راه به تصویر کشاندند و بعضی مکتب ساز شدند؛ گفت: یکی از شهدای مکتب ساز شهید عزیز سلیمانی است که همه همت او این بود که فضیلت های خود را زیاد کند و کمتر عکس و تصویر او دیده شود زیرا هر چه تلاش کند خود را کوچکتر جلوه دهد خدا به همان اندازه او را بزرگ تر می کند.



وی ادامه داد: بسیج در عرصه عمل پرقدرت ترین جریان عملیاتی است و کسانی که در دستگاه اجرایی کار می کنند و یا در عرصه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و...لاجرم هر کس پیروزی می خواهد باید در این تفکر قرار بگیرد؛ تفکری که امتحان پس داده و هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد و به پیروزی رساند.



حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: تفکر بسیجی، کشورهایی که در سلاح روز قدرت چندانی نداشتند نجات داد و انسان های بحران زده و بی انگیزه را تبدیل به انسان های ساخته شده و باانگیزه کرد لذا هفته بسیج؛ هفته دفاع و تبلیغ ارزش های به بارنشسته اصیل اسلامی است و این ظرفیت را دارد در همه کرسی های مطرح علمی و عملیاتی تفکر ترویج و تبیین شود.

کد خبر 994864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha