۷۱ اکیپ نظارت بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا در شهرستان اردبیل تشکیل شده است

خلفی زاده گفت: هم اکنون۷۱ اکیپ نظارتی از کارشناسان بهداشت محیط بر اصناف شهرستان اردبیل برای مقابله با بیماری کرونا تشکیل شده هست و مهمترین فعالیت روزانه آنها نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با بیماری کرونا توسط اصناف و اماکن عمومی است.

«محمد رضا خلفی زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هم اکنون ۷۱ اکیپ نظارتی از کارشناسان بهداشتی محیط بر اصناف شهرستان اردبیل برای مقابله با بیماری کرونا تشکیل شده هست و مهمترین فعالیت روزانه آنها نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل های ستاد مقابله با بیماری کرونا توسط اصناف و اماکن عمومی است.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اردبیل تصریح کرد: این اکیپ ها تاکنون به بیش از 7 هزار و 500 واحد صنفی متخلف در خصوص رعایت مسائل بهداشتی به ویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و موارد بهداشتی بیماری کرونا تذکر داده شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: 98 درصد اصناف طرح های محدودیت و ممنوعیت فعالیت های ستاد مقابله با بیماری کرونا استان را رعایت می کنند و سایر اصناف نیز به دلیل استیجاری بودن و یا سایر موارد از اجرای داوطلبانه طرح امتناع می کنند که تذکرهای لازم نیز به آنها داده شد.

 

خلفی زاده افزود: طی همین مدت نیز با شناسایی واحدهای متخلف 18 واحد صنفی از جمله قلیان سرا، کافه و رستوران پلمپ و از فعالیت 20 امکنه متخلف نیز ممانعت شد.

 

وی تاکید کرد: طی 24 ساعت گذشته از 972 اصناف فعال در سطح شهر اردبیل بازدید شد و طبق ارزیابی ها 83 درصد این واحدهای صنفی، اماکن عمومی، ادارات و روستاهای گردشگری پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا را رعایت می کنند.

 

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اردبیل اعلام داشت: طی همین مدت نیز 10 امکنه متخلف نیز به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

 

 

خلفی زاده یادآور شد: ۱۶ واحد داروخانه و آزمایشگاه تشخیص طبی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی نیز توسط این اکیپ ها مورد بازدید قرار گرفت.

 

کد خبر 994902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha