اعطای ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان تسهیلات «کشاورز کارت» به زراعتکاران در نی ریز

بصیری گفت: با اعطای ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان تسهیلات «کشاورز کارت» به زراعتکاران در نی ریز، کشاورزان مجاز به خرید کود و سم مورد نیاز کشت خود از فروشگاه های کارگزاران شرکت خدمات حمایتی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (پنج شنبه 29 آبان) از اختصاص  تسهیلات «کشاورز کارت» به زراعتکاران در نی ریز خبر داد و به خبرنگاران گفت: 2 میلیارد و 460 میلیون تومان تسهیلات در این قالب به این زراعتکاران اعطا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز افزود: این اعتبار در بخش زراعت بوده و به ترتیب اولویت فقط شامل کشت های کلزا، گندم و جو می شود.

وی اضافه کرد: تا کنون 102 کشاورز این شهرستان به شعب کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی فارس برای دریافت این کارت معرفی شده اند.

بصیری اعلام کرد: در اجرای این طرح به ازای هر هکتار، 2میلیون تومان و حداکثر 20میلیون تومان برای 10 هکتار  با نرخ 12 درصد به کشاورزان تعلق می گیرد و اولویت دریافت با خرده مالکین زیر پنج هکتار است.

وی ادامه داد: با استفاده از این کارت، کشاورزان مجاز به خرید کود و سم مورد نیاز کشت خود از فروشگاه های کارگزاران شرکت خدمات حمایتی هستند و امکان جابجایی وجوه این کارت ها به دیگر حساب ها و کارت ها میسر نیست.

بصیری با اشاره به مهلت استفاده از اين منابع گفت: مهلت استفاده تا 2 هفته از آغاز طرح بر اساس مبالغ برنامه ريزی شده  است و در صورت عدم بهره گيری به صورت شناور برای ساير شهرستان های متقاضی جابجا ذخواهد شد.

وی افزود: شرط دریافت این تسهیلات، انجام  کشت های مذکور در سال جاری و ثبت اطلاعات آنها در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز تاکید کرد: این تسهیلات حداکثر یک ساله و باز پرداخت آن متناسب با زمان برداشت محصول است و «کشاورز کارت» در بانک کشاورزی پس از دریافت تضامین از کشاورز حداکثر در مدت سه روز کاری به متقاضیان اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مشتریان دارای پرونده های اجرایی مشمول دریافت تسهیلات «کشاورز کارت» نمی شوند و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری یک هزار و 151 هکتار گندم، جو و کلزا در شهرستان نی ریز کشت شود.

کد خبر 994924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha