بنادر گیلان در صادرات مواد غذایی ظرفیت خوبی دارند

دنیامالی زیرساخت‌های ایجاد شده در بنادر گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بنادر گیلان در حوزه صادرات مواد غذایی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردارند.

«احمد دنیامالی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت وجود زیرساخت‌های خوب بندری در بندر انزلی و بندر کاسپین را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این امکانات باید ارتقاء پیدا کند اظهار داشت: بنادر مهم استان گیلان در حوزه صادرات مواد غذایی به کشورهای همسایه از ظرفیت بسیار خوبی برخوردارند.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان استفاده بهینه‌تر از پتانسیل‌های موجود در بنادر شمالی کشورمان واقع در بندرانزلی و بندرکاسپین را برای کشورمان بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: صادرات کانتینری به‌ویژه با بهره‌گیری از کانتینرهای یخچال‌دار از ظرفیت‌های مهم و قابل توجه بنادر گیلان به‌شمار می‌رود.

 

دنیامالی با تاکید بر اینکه بدون شک مناطق آزاد در توسعه مراودات در اتحادیه گمرکی اوراسیا نقش سازنده و محوری بر عهده دارند تصریح کرد: در بنادر گیلان امکانات زیرساختی خوبی ایجاد شده اما لازم است برای توسعه هرچه بیشتر در حوزه تجارت و صادرات کالاها به مباحثی مانند برندینگ هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شناسایی بازارهای تجاری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را امری که در حال حاضر به ارتقاء موقعیت تجاری و صادراتی کشورمان کمک زیادی می‌کند، خواند و یادآور شد: افزایش صادرات محصولات به کشورهای حاشیه خزر و سایر کشورهای منطقه امری است که با یک برنامه‌ریزی دقیق میسر می‌شود.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس تکمیل هرچه سریع‌تر راه‌آهن گیلان و اتصال آن به بندرانزلی، بندر کاسپین و نهایتا بندر آستارا را لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: با اتمام فازهای دوم و سوم پروژه راه‌آهن گیلان سطح ارتباطات کشورمان در عرصه مبادلات تجاری و بازرگانی با سایر کشورها توسعه پیدا می‌کند.

 

وی توجه بیشتر به موضوعات اقتصادی و معیشت مردم را از جمله اهداف مهم مجلس یازدهم و در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: با بها دادن بیشتر به پتانسیل‌های داخلی و تکیه بر داشته‌هایمان می‌توانیم تهدیدات و تحریم‌های دشمن را به فرصت تبدیل کرده و از آن استفاده کنیم.

کد خبر 995000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha