فعالیت ۸۲۰ مسجد به عنوان ستاد محله محور، امداگران و بسیج مساجد در استان یزد

پورشمسی با اشاره به اقدامات بسیج و سپاه گفت: ۸۲۰ مسجد به عنوان ستاد محله محور، امداگران و بسیج مساجد در استان یزد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « رضا پورشمسی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: برنامه های این هفته با محوریت خدمت رسانی انجام می شود و با توجه به وضعیت کرونایی برنامه های ما در این راستا انجام می شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: بسیج به عنوان بزرگترین یادگار ضرت امام (ره) می شناسند و فرهنگ بسیجی محصول اندیشه ناب امام در تشکیل حکومت اسلامی است.

وی افزود: بسیج خدمتگذار جامعه اسلامی شده است و از روز تشکیل به عنوان خدمتگذار جامع و کامل، کار خود را برای کمک به مردم پیش برده است.

پورشمسی ادامه داد:  مقام معظم رهبری از بسیج به عنوان پیشرو، به صحنه آمدن در میدان چالش های اساسی کشور و نه فقط در جنگ بلکه برای هدایت ملی و سیاسی یاد می کنند و ماموریت بسیج را بر این اساس می دانند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت:  از ابتدای شکل گیری، نگاه بسیج خدمت گذاری بدون منت و ولایت مداری بوده است و برگرفته از مبانی ناب ولایت و الهی است.

وی بیان کرد: بسیجیان با خلوص و دریادلی و توجه به مبانی قرآنی و رهنمودهای ولایت پا در میدان گذاشتند و به جز خدا از هیچ کس ترسیدند و به عنوان مجموعه کلیدی در دفاع مقدس، این دوران را با پیروزی پشت سر بگذارند.

پورشمسی گفت: بسیج مبانی قرآنی را به عنوان سرخط اصلی برنامه ها و اهداف خود در نظر دارد.

وی افزود:  امروز فرهنگ متعالی بسیج به غیر از ظرفیت های داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ذخایر ارزنده درون نظام اندک میلی به غیر از آنها ندارد و هرگز میلی به سمت آتش نخواهد داشت و در سخت ترین روزهای دفاع مقدس، امید به خدا و همدلی و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی با اشاره به برنامه های بسیج و سپاه در مقابله با کرونا گفت:  ۸۲۰ مسجد به عنوان ستاد محله محور، امداگران و بسیج مساجد در زمینه کرونا کار را دنبال می کنند.

وی افزود: شهر یزد 8 بلوک تبدیل شده که هر بلوک 8 تا 16 مسجد تحت نظر آن است و برنامه ها دنبال می شود.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: قرارگاه امدادگران سلامت برای کمک به وضعیت بهبود کرونا در منطقه است و محورهای فعالیت آنها نیز توجیه شده است.

پورشمسی بیان کرد: نقطه قوت این طرح در نظر نگرفتن برنامه خشک است و محله نیز به نخبگان محله واگذار شده است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد ادامه داد: در این هفته 40 عنوان برنامه در سطح استان برگزار می شود.

وی گفت: 72 سری جهیزینه ایرانی اسلامی و 4 هزار بسته معیشتی به عنوان اقدامات ما است که امیدواریم بتوانیم در جهت ترویج ازدواج آسان حرکت کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه های ما استفاده از عبارت خلوت به خدا به عنوان جایگزین قرنطینه است تا افراد گیر افتاده در دامن کرونا با خداوند خلوت گزینی کنند و از لحاظ روانی با خدا خلوت گزینی کند.

وی گفت: تمام برنامه های بسیج در چارچوب ضوابط و مقررات نظام جمهوری اسلامی است و و ما حاضریم که اگر در حوزه کنترل قیمت ها و نظارت بر تولید و چرخه عرضه و واحد فروش با رویکرد حمایت از تولید کنندگان و حمایت از خرده فروش ها و مغازه ها و همچنین حمایت از مصرف کننده درخواست کمک باشد این کمک را داشته باشیم.

وی افزود:  در حوزه اقلام اساسی نیز بسیج اعلام آمادگی دارد به عنوان ناظر و ضابط کمک کند اما تاکید ما حضور بر مبنای ضوابط و مقررات نظام و همچنین درخواست متولیان در این زمینه است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت شعاراصلی بسیج خدمت و امیدآفرین بودن است که در فضای حقیقی و مجازی آن را دنبال می کنیم و اگرچه دشمنان در پی ایجاد رعب و وحشت برای ما هستند اما یکی از رویکردهای ما تولید 4 هزار محتوای ارزشمند فاخر در استان یزد است که تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی، ظرفیت های ایجاد شده در نظام، عملیات های مختلف اتفاق افتاده و امید بخشی به جامعه است و افول هژمونی آمریکا نیز به عنوان یکی از رویکردهای دیگر ما است.

فرمانده سپاه الغدیر یزد بیان کرد:  6 آیتم اساسی داشتن اقتصاد پویا داشتن نیروی انسانی، فناوری، انؤزی مواد اولیه بازار مصرف و سرمایه است که تمامی انها را نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که اگر نگاه به این ظرفیت درونی اتفاق بیافتد قدرت بدون منازعه در منطقه خواهیم بود و هر قدرت برتر در دنیا نیز خواهیم بود.

کد خبر 995061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha