افزایش مبتلایان به کرونا در بی‌خیالی مردم

ویروس منحوس کرونا چندماهی است که زندگی مردم را دستخوش تغییرات زیادی کرده و افزایش آمار مبتلایان نشان‌‌ می‌دهد که عده‌ای از مردم هنوز نسبت به این ویروس بی‌خیال هستند و یا دست از مراقبت کشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، از اسفند ماه 98 تاکنون که کشورمان درگیر مبارزه با ویروس کروناست علیرغم تمامی راهکارهای لازم برای پیشگیری از این بیماری و تاکیدات پی در پی وزارت بهداشت و درمان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اما هر روز شاهد ابتلای تعداد زیادی از مردم کشور به این بیماری و فوت تعدادی از مبتلایان هستیم.

 

ثبت رکوردهای متفاوت از تعداد فوتی‌ها و شناسایی مبتلایان به این ویروس منحوس نیز از اخبار ناخوشایند این روزهای کشور به ویژه استان کردستان است که نشان می‌دهد سلامت مردم حال چندان خوبی ندارد و همه مردم به نوعی درگیر با این ویروس هستند.

 

عده‌ای مبتلا می‌شوند، عده‌ای در استرس و نگرانی از گرفتار شدن به این بیماری بسر می‌برند و عده‌ زیادی نیز کسب ‌ کارشان بخاطر کرونا بی‌رونق و کم‌جان شده است.

 

گرچه روش‌های پیشگیری و قطع زنجیره کرونا هر روز و هر لحظه از طُرُق مختلف رسانه‌ها، فضای مجازی، تبلیغ چهره به چهره، برشورها و بنرها به اطلاع مردم می‌رسد اما به نظر می‌رسد هنوز عده زیادی هستند که کرونا را شوخی گرفته‌اند و بجای جدی گرفتن آن کاملا بی‌خیالند.

 

عبور از اماکن پرتردد خیابان‌های شهر سنندج و نداشتن ماسک توسط برخی عابران و دستفروشان و‌حتی مغازه‌داران گویای این واقعیت است که خیلی‌ها هنوز کرونا را باور ندارند.

 

اما سوال این است که آیا فوت 17 نفر در 24 ساعت به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و یا درگیر شدن بیش از 300 نفر به این ویروس در این استان، هنوز هم دلیل قانع‌کننده‌ای برای باور این ویروس و تلاش برای پیشگیری از آن نیست.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خطاب به شهروندان اعلام می‌دارد: مردم باید برای حفظ جان خود و اطرافیان فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و با زدن ماسک و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون در قطع زنجیره این ویروس منحوس یاریگر کادر بهداشت و درمان باشند.

 

فرزین رضاعی با اعلام اینکه تاکنون 839 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در کردستان فوت شده‌اند، افزود: حال 114 بیمار مبتلا در استان وخیم است که هم‌اکنون در بخش ویژه بستری هستند.

 

وضعیت قرمز چهار شهرستان استان کردستان مسوولان امر را به افزایش محدودیت‌های کرونایی مجبور کرده است و نیاز است مردم نیز تا کاهش آمار مبتلایان محدودیت‌ها را رعایت کنند.

 

استاندار کردستان در خصوص محدودیت‌های کرونایی استان کردستان می‌گوید: براساس وضعیت موجود هر شهرستان برخی مشاغل تعطیل می‌شود و نیروی ادارات نیز کاهش خواهد یافت.

 

بهمن مرادنیا افزود: رفت و آمدها از ساعت 21 شب به منظور کاهش دورهمی‌های خانوادگی اعمال می‌شود و ورود و خروج خودروهای شخصی به شهرهای دارای وضعیت قرمز ممنوع خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: هدف از اعمال محدودیت‌ها بازگرداندن وضعیت شهرها از قرمز به نارنجی و زرد و در نهایت رسیدن به وضعیت سفید است و نیاز است مردم در اجرای این محدودیت‌ها که دو هفته اعمال می‌شود، همکاری کنند.

 

کارشناسان علوم پزشکی معتقدند دورهمی‌های خانوادگی منجر به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خواهد شد و نیاز است مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قرنطینه خانگی و حذف دورهمی‌ها به قطع زنجیره کرونا کمک کنند و ویروس کرونا را جدی بگیرند.

 

 

کد خبر 995066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha