محصولات  کشاورزی سیستان و بلوچستان  مشمول پروانه استاندارد تشویقی شد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات سیستان و بلوچستان گفت:محصولات باغی و کشاورزی پنج شهرستان استان بدلیل رعایت حد مجاز آلاینده مشمول استاندارد تشویقی شد.

«مجید محبی» در گفتگو با خبرنگار شبستان، اظهار داشت: علامت استاندارد حد مجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی  و باغی مانند تره، خرما، حنا، انار و لیمو ترش  صادر می شود.

 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این پروانه که در قالب پروانه استاندارد تشویقی با مشارکت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی برای محصولات  شهرستان های خاش، ایرانشهر و سرباز، میرجاوه و قصرقند صادر خواهد شد. 

 

وی تصریح کرد: صدور این نشان استاندارد به منظور کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی است.

 


مدیر کل استاتدارد و تحقیقات استان گفت:  مصرف کنندگان می‌خواهند بدانند محصول غذایی و کشاورزی را با چه کیفیت و مشخصاتی تهیه می کنند  و  ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی تا چه درجه‌ای قابل اطمینان است، بنابراین در  تلاشیم  با بکارگیری این استانداردها و همکاری دستگاههای ذیربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی در جهت  افزایش کیفیت محصولات کشاورزی استان با هدف  ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی گام برداریم.

کد خبر 995091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha