امکان برخورداری کتاب فروشی ها از تسهیلات چهار درصدی کسب و کارهای آسیب ‌دیده از کرونا

سهرابی گفت: کتاب‌فروشی‌ها و سایر افراد دارای مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند از تسهیلات چهار درصدی کسب و کارهای آسیب ‌دیده از بیماری کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بانک کارآفرینی «امید» از طریق سامانه «تحفه» برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (پنج شنبه 29 آبان) در بازدید از سه کتابفروشی مشارکت کننده در طرح «پاییزه کتاب» گفت: یکی از حوزه هایی که از کرونا دچار آسیب دیدگی شد، کسب و کارهای فرهنگی و هنری بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: از مشکلات این حوزه می توان به بیکاری، کم‌کاری و کاهش درآمدزایی فعالان آن اشاره کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان روزهای نخست تا کنون برای آنها تسهیلات در نظر گرفت.

وی اضافه کرد: بر این اساس کتاب‌فروشی‌ها و سایر افراد دارای مجوز  از فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند از تسهیلات چهار درصدی کسب و کارهای آسیب ‌دیده از بیماری کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بانک کارآفرینی «امید» از طریق سامانه «تحفه» برخوردار شوند.

سهرابی با تاکید بر مزایای طرح های تابستانه یا پاییزه کتاب بیان کرد: این طرح برای کتاب‌فروشی‌ها، مردم خوانندگان کتاب و پخش‌کننده و کتاب‌فروشی‌ها منفعت دارد.

وی تاکید کرد: سعی داریم با پیوستن کتاب‌فروشی‌های بیشتری در استان به ایده‌های فصلی و نرم‌افزارهای مجازی، فرصت خرید و فروش کتاب را ساده‌تر و بهداشتی‌تر کنیم.

خاطر نشان می شود، در روز پایانی هفته کتاب و همزمان با سراسر کشور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه معاون فرهنگی و مطبوعاتی و مشاور و مدیر روابط عمومی این اداره کل و رییس اتحادیه کتابفروشان شیراز به بازدید از سه کتاب‌فروشی «شهید مطهری»، «شهر کتاب» و «بانک کتاب شیراز» که در طرح پاییزه کتاب شرکت داشتند، پرداختند.

کد خبر 995131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha