پایگاه بسیج دریایی به منظور افزایش آمادگی دفاعی در انزلی راه اندازی می شود

صفاتی گفت: پایگاه بسیج دریایی به جهت تحولات اخیر صورت گرفته در منطقه و جنگ میان آذربایجان و ارمنستان در انزلی ایجاد می شود تا میزان آمادگی دفاعی منطقه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «مهدی صفاتی» پنجشنبه( 29 آبان) در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در مقر فرماندهی سپاه این شهرستان برگزار شد، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران با تجهیز قایقرانان و بسیجیان بومی و محلی، افراد و نیروهای خود را برای دفاع از  از سرزمین آماده می کند.

 

فرمانده سپاه ناحیه انزلی در ادامه افزود: فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرانزلی در راستای مبارزه با آفت سنبل آبی اقدام به برگزاری اردوی جهادی جهت انهدام این آفت با رایزنی محیط زیست می کند. این برنامه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور دو نفر در هر قایق برگزار خواهد شد و در خصوص محل دپو و نحوه انهدام این آفت نیز با همفکری محیط زیست اقدام می‌شود.

 

وی با اشاره به شعار امسال هفته بسیج« بسیج پیشرو در خدمت و امید آفرین » گفت: علیرغم مشکلات موجود باید سعی کنیم نیمه پر لیوان را ببینیم  و سعی نکنیم موفقیت های کسب شده را کمرنگ جلوه دهیم.

 

صفاتی تصریح کرد: پویش سلیمانی ها نیز دیگر برنامه هفته بسیج است که در شنبه (۱ آذر) برگزار می‌شود. پایگاه‌های بسیج در غربالگری و نهضت کمک مومنانه حضوری چشمگیر و فعال داشتند در این راستا در هفته بسیج نیز با توجه به کمبود خون در کشور در پایگاههای انتقال خون حضور یافته و خون اهدا می کنند.

 

صفاتی با بیان اینکه برنامه‌های یادواره شهدا نیز به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای آزاد و در درب منازل شهدا برگزار می شود، تاکید کرد: همچنین اجرای طرح هر کوچه یک شهید و یک حسینیه در این راستا اجرا می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری نشست سبک زندگی اقتصاد مقاومتی در حوزه پایگاه بسیج خواهران، اظهار داشت: بر اساس امضاء تفاهم نامه ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سپاه، پنج میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده است که ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در اختیار کمیته امداد و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار سپاه قرار گرفته است. این تسهیلات به‌صورت قرض الحسنه از ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان به افراد صاحب طرح و ایده پرداخت می شود.

 

صفاتی همچنین از اجرای مرحله چهارم از ویزیت و اهداء داروی رایگان خبر داد و یاد آور شد: این طرح در یکی از مناطق کم‌برخوردار در روستاهای بشمن، طالب آباد و جفرود با کمک شبکه بهداشت و بیمارستان برگزار می شود.

 

وی به بازسازی و ترمیم مسکن محرومین نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این اقدام با هزینه اندک و توسط گروه‌های جهادی در سطح منطقه انجام می پذیرد.

 

صفاتی برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی را دیگر برنامه هفته بسیج شهرستان بندرانزلی اعلام کرد و افزود: عدم شناخت از فضای مجازی و آسیب‌هایی که خانواده ها متحمل می‌شوند از دلایل برگزاری این کارگاه است.

 

صفاتی به افتتاح چهاردهمین مسکن محرومین در روستای کچلک با اعتباری بالغ بر یکصد میلیون تومان اشاره و خاطرنشان کرد: این مسکن با 50 مترمربع زیر بنا افتتاح و در اختیار متقاضی قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه نهضت کمک‌ مومنانه در طول هفته بسیج نیز ادامه دارد، گفت: هزار بسته معیشتی در سطح روستاها و محلات شهرستان با همکاری معتمدین محل و پایگاه‌های بسیج توزیع می شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، اهدای یکدست جهیزیه کامل با حضور امام جمعه و فرمانده نیروی دریایی، برگزاری مسابقات ورزشی، فضاسازی تبلیغی، طرح دیدار با مادران آسمانی، اردوی جهادی بسیجیان شهر و روستا، برگزاری یادواره شهدا، میز خدمت در محدوده کپورچال با حضور مسئولین مورد تقاضای مردم از دیگر برنامه های هفته بسیج شهرستان بندرانزلی است.

 

کد خبر 995135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha