تغییر فضای بصری شهر کرمان برای سالگرد شهید سلیمانی/ از نصب ۷ تندیس در ورودی های شهر تا اجرای طرح گذر فرهنگی

شهردار کرمان گفت: به مناسبت نزدیک‌شدن به ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها، پنج ورودی شهر کرمان و دو ورودی فرودگاه و راه‌آهن، برای استقرار مجسمه و نصب تندیس این سردار سرافراز جهان اسلام آماده می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری؛ سیدمهران عالم‌زاده در نشست اعضای کمیتۀ عمرانی و یادمان‌های شورای سیاست‌گذاری مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی با بیان اینکه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، روحیۀ فداکاری، ایثار و گذشت داشت و مجاهدی فداکار بود، گفت: سردار دل‌ها، همۀ زندگی خود را وقف خدمت به اسلام و مردم کرده بود و این موضوع وظیفۀ ما را در قبال ایشان سنگین‌تر کرده است.

 



شهردار کرمان با افزودن این مطلب که هرچه برای این شخصیت والامقام کار انجام دهیم، باز هم کم است؛ ادامه داد: به‌عنوان هم‌استانی‌های ایشان، باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر سالگرد شهادت این سردار سرافراز جهان اسلام انجام دهیم.

 

 

 

وی گفت: به مناسبت نزدیک‌شدن به ایام سالگرد شهادت سردار دل‌ها، پنج ورودی شهر کرمان و دو ورودی فرودگاه و راه‌آهن، برای استقرار مجسمه و نصب تندیس این سردار سرافراز جهان اسلام آماده می‌شود. 

 

 

 

شهردار کرمان همچنین به نصب ۵۰ نیمکت، ۴۳ سطل زباله و ۱۵ تابلوی مسیر سرویس بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: پنج تابلوی راهنمای مسیر به سمت مرقد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز آماده و به بنیاد تحویل داده شده است. 

 

 


غلام‌حسین زیوری، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: همۀ شهرستان‌ها و نهادها باید طرح‌ها و المان‌های خود در خصوص سالگرد شپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی را در کمیتۀ استانی مطرح کنند و کار را با هماهنگی پیش ببرند.

 

 


سرهنگ ذوالعلی، معاون اجرایی سپاه ثارالله کرمان و دبیر این کمیته نیز از افتتاح «پایگاه سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی»، به مناسبت هفته بسیج خبر داد و گفت: شهرداری و دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله آب و برق، باید برای استقرار این پایگاه همکاری کنند.

 

 


وی بر جانمایی هرچه سریع‌تر در هفت ورودی شهر کرمان برای استقرار و نصب تندیس سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی تأکید کرد. 

 

 



در این نشست مقرر شد ۱۳۰ نقطه از شهر کرمان، برای نصب المان‌های شهری، تندیس، مجسمه و تابلو با موضوع سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی جانمایی شود.‌

 



در این نشست همچنین طرح «گذر فرهنگی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» به نمایش درآمد و ضمن بررسی کامل این طرح که از میدان «بسیج» آغاز شده و تا میدان «عاشورا» ادامه دارد، مقرر شد با اصلاح نواقص و رفع مشکلات مسیر، طرح در جلسات آتی مجدد به مشورت گذاشته شود.
 

کد خبر 995273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha