کاهش ۲۱ درصدی تلفات برون شهری در گلستان/ گلستان رتبه نخست تلفات راکبان موتورسیکلت

میقانی از کاهش ۲۱ درصدی تلفات در راه های برون شهری استان گلستان طی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.

«مهدی میقانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ۲۴ الی ۲۹ آبان ماه به عنوان هفته ایمنی حمل و نقل با هدف توجه به موضوع مهم ایمنی در حمل و نقل نامگذاری شد که در این هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های مختلفی برگزار شد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: ۲۴ آبان ماه به عنوان آموزش و مراقبت از کودکان در ترافیک نامگذاری شده بود که آموزش و پرورش اقدامات خوبی در این زمینه داشت، روز یکشنبه به عنوان یادمان قربانیان سوانح رانندگی بود که در آن روز با حضور وزیر راه و شهرسازی و با همکاری دانشگاه الزاهرا از طرح پویش زنان علیه سوانح رانندگی تحت عنوان بانوبان رونمایی شده است.

 

وی اضافه کرد: بانوان رانندگان منضبط تر، دقیق تر و مقیدتری هستند ولی این پویش می تواند کمک کند تا بانوان، مادران و خواهران در جلوگیری از سوانح رانندگی و کاهش تلفات ناشی از آن نقش آفرینی داشته باشند.

 

میقانی ابراز داشت: روز دوشنبه از هفته ایمنی حمل و نقل به عنوان روز ایمنی موتورسواران نامگذاری شد و پلیس راهور با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات مختلفی را در سطح استان گلستان انجام دادند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه اصلی ترین دغدغه ما در سطح استان گلستان موتورسیکلت سواران هستند، یادآور شد: متاسفانه استان گلستان از لحاظ تعداد تلفات ناشی از سوانح موتورسیکلت سواران رتبه نخست کشور را دارد و ۴۰ درصد از قربانیان سوانح برون شهری در گلستان مربوط به موتورسیکلت سواران است.

 

وی تصریح کرد: ۱۷۶ هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده در استان گلستان وجود دارد که متاسفانه بسیاری از آنها رانندگی خوبی ندارند و تلفات ناشی از این سوانح بالا است.

 

میقانی تصریح کرد: ۲۷ آبان ماه به عنوان مشارکت علما و روحانینون در توسعه فرهنگ ایمنی و حمل و نقل نامگذاری شده است که در همین خصوص نشستی با مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برگزار کردیم تا در این حوزه نیز از ظرفیت علما و روحانینون استفاده شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت هفته ایمنی و حمل و نقل به همت پلیس راهور و با مشارکت پلیس پیشگیری از جرم دادگستری گلستان جلسه آموزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی برای رانندگان پرخطر برگزار شد.

 

وی بیان کرد: ۲۹ آبان ماه جاری، آخرین روز از هفته ایمنی و حمل و نقل به عنوان روز بدون حادثه ترافیکی در کل کشور نامگذاری شده بود و امیدوارم در تمامی ایام سال شاهد حادثه ترافیکی نباشیم.

 

میقانی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال شاهد ۳۵ نفر کاهش تلفات در راه های برون شهری بودیم که با کاهش ۲۱ درصدی همراه بوده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در حال حاضر ایجاد ۶ دستگاه دوربرگردان در دستور کار قرار دارد و امیدوارم با تحقق آن یکی از دغدغه های مردم گلستان برطرف شود.

 

 

کد خبر 995282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha