همکاری سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در زمینه کنترل کرونا

در طرح شهید سلیمانی شهرها و مناطق به محلاتی تقسیم شده و در این محلات مرکز جامع سلامت تعریف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» صبح امروز در نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویرحمد اظهار کرد: طرح محله محور مقابله با کرونا با نام «شهید حاج قاسم سلیمانی» بوده و استاندار به عنوان رئیس طرح، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان معاون طرح و فرمانده سپاه هر استان به عنوان فرمانده عملیات طرح در نظر گرفته شده‌اند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در موضوع عملیات مقابله با کرونا در محلات و مناطق با مشارکت سپاه پاسداران و بسیج، باید محلات متناسب با جمعیت تقسیم‌ بندی شود تا در اجرای کار دچار پراکندگی نشویم.

 

وی ادامه داد: با توجه به شناختی که کادر مراکز بهداشت و نیروهای بسیج و سپاه از مناطق دارند، در اجرای طرح مقابله محله محور با ویروس کرونا از تمام ظرفیت‌ ها نظیر حضور متنفذین و معتمدین محلی استفاده شود.

 

«پرویز یزدان پناه» هم این نشست، گفت: در طرح مقابله محله محور سعی شود بر اجرای مراسم‌ های عزا و عروسی نظارت کافی صورت گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: متاسفانه با تمام تذکرات و هشدارها همچنان در برخی مناطق مراسم‌ های عزا و عروسی برگزار می‌شود و از خلال همین مراسم‌ها بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.

 

وی بر ارشاد و آگاهی بخشی خانواده‌ها برای پرهیز از حضور در دورهمی خانوادگی و مراسم‌های عزا و عروسی تاکید کرد.

 

«محمدمهدی بانشی» هم در این نشست، به مشارکت سپاه و بسیج در فاز جدید مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: سوق دادن کمک‌ های مومنانه به سمت افراد دارای کووید ۱۹ که در خانه قرنطینه هستند نخستین برنامه این طرح است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برخی افراد باید در قرنطینه باشند اما برای خرید مایحتاج روزانه خود از خانه خارج می‌شوند؛ برای مثال فرد مسن دارای بیماری فشار خون برای تهیه دارو مجبور به ترک خانه می‌شود که در این طرح از ظرفیت تیم‌های بسیجی استفاده خواهد شد.

 

بانشی با بیان اینکه افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند، ادامه داد: ۸۱ درصد مرگ و میرها مربوط به همین گروه‌ها هستند که تامین احتیاجات گروه‌های پرخطری که سالم هستند و به بیماری دچار نشدند مورد توجه است.

 

وی یادآور شد: پیگیری وضعیت افرادی که قبل و بعد از تست مثبت از خانه خارج شده و احتمالا کسانی را آلوده کردند که اگر به رپید تست مجهز شویم دیگر نیازی نیست افراد مدت زیادی منتظر جواب تست بمانند.

 

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: نکته مهم که از آن غافل شدیم رعایت پروتکل‌ها در درمان افراد در معرض و گروه‌های پر خطر هستند، این افراد حتی اگر علائم ندارند هم باید درمان سرپایی دارو را بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: در طرح شهید سلیمانی شهرها و مناطق به محلاتی تقسیم می‌شوند و در این محلات مرکز جامع سلامت تعریف می‌شود که این مراکز جمعیت پنج هزار نفری تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

بانشی با اشاره به همکاری شهرداری‌ها و بسیج در این طرح، گفت: با استفاده از سامانه «سیب» رهگیری افراد قرنطینه در خانه انجام می‌شود و مراقب‌ها افراد مثبت خود را خواهند شناخت و بهورزان مراقبت از افراد قرنطینه خانگی را با تلفن ثابت انجام می‌ دهند.

کد خبر 995327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha