طرح سردار سلیمانی می‌تواند در زمینه کاهش انتقال ویروس کرونا موثر باشد

خدادادی گفت: طرح سردار شهید قاسم سلیمانی دارای پشتوانه علمی محکمی است و اگر به خوبی اجرا شود می‌تواند در زمینه کاهش انتقال ویروس کرونا کارساز و موثر باشد.

«علی خدادادی» در حاشیه نشست قرارگاه اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با موضوع اجرای برنامه های محله‌محور و با هدف قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا تشکیل شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: برای اجرای این طرح نیازمند مشارکت همگانی و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان هستیم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان به فعالیت‌های این جمعیت در راستای کاهش انتقال بیماری و آثار سوء پس از آن اشاره کرد و افزود: علاوه بر اجرای دو طرح ملی غربالگری و آمران سلامت، به ارائه خدمات دارویی، درمانی و تشخیصی از طریق داروخانه هلال احمر، راه‌اندازی مجدد بیمارستان طالقانی سابق و آزمایشگاه تشخیص کرونا با کمک دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور و همچنین ارائه آموزش‌های پیشگیرانه همگانی، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید اقلام حفاظت فردی و توزیع بسته‌های بهداشتی در بین بیماران صعب‌العلاج پرداخته است.

 

وی اجرای طرح‌های حمایتی و محرومیت‌زدایی در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر خوزستان جهت کاهش آثار اجتماعی شیوع ویروس کرونا دانست و با ارائه پیشنهاد گسترش مراکز آزمایشگاهی، از آمادگی جمعیت هلال احمر جهت راه‌اندازی دو مرکز دیگر تشخیص کرونا در سطح استان خوزستان خبر داد.

 

خدادادی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: این طرح به دلیل مزین شدن به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از قداست خاصی برخوردار است لذا باید به نحو احسن اجرا شود و اجرای مطلوب آن نیازمند تامین ضمانت اجرایی این طرح بوده که در گرو مرتفع کردن مسائل مالی و لجستیکی است لذا باید ازطریق همه دستگاه‌ها و نهادها به مسئولان اجرایی این طرح کمک کرد.

 

وی بعد دیگر ضمانت اجرایی را حمایت‌های قضایی دانست تا مامورین با آسودگی خیال و پشتوانه‌ای محکم به انجام وظیفه بپردازند و تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی طراحی با پشتوانه محکم علمی است که در چندین کشور نظیر چین، سنگاپور و ویتنام قبل از این به اجرا درآمده و با موفقیت به اهداف خود رسیده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان اضافه کرد: این طرح برنامه مقابله با ویروس کرونا را از حالت غیرفعال به مقابله فعالانه، بیماریابی و ورود به محله‌ها تبدیل می‌کند و اگر به خوبی اجرا شود می‌تواند کارساز و موثر باشد ولی اگر به خوبی پیاده‌سازی و حمایت نشود تاثیرگذاری خود را از دست می دهد.

 

وی ابراز کرد: به همین دلیل ضروری است همه نهادها، مجموعه‌ها و مردم علاوه بر اطلاع‌رسانی گسترده و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه، زمینه اجرای بهینه طرح را با همکاری و هماهنگی به نحو احسن فراهم آوریم تا نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

 

خدادادی با اشاره به تفاهم‌نامه جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده‌محور مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت بیان کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان تمام توان خود را جهت همکاری در این طرح به کار خواهد گرفت.

 

وی یکی از رسالت‌های جمعیت هلال احمر در این طرح را بازدید و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، بانک‌ها، مدارس، محل‌های تجمعی از قبیل بازارها، میادین میوه و تره‌بار و سایر واحدهای صنفی با همکاری کارشناسان بهداشت محیط و با مشارکت بسیج، اتحادیه اصناف، تعزیرات و داوطلبین مردمی توصیف کرد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همکاری در آموزش عمومی کسبه و اصناف، مشارکت در ضدعفونی کردن اماکن و معابر عمومی و تعامل با سایر تیم‌های مراقبتی و حمایتی را از دیگر تعهدات این مجموعه مردم نهاد در این طرح اعلام کرد.

 

وی خوزستان را دومین استان حاشیه‌نشین کشور دانست و یاد آور شد: با توجه به تمهیدات و برنامه‌هایی که از قبل در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته و جمعیت هلال احمر نیز به عنوان همکار اجرایی این طرح در کنار دانشگاه است، فرصت‌های خوبی را مهیا می‌سازد تا بتوان در حاشیه شهر که از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردارند بتوانیم با استفاده از استقرار پایگاه‌های سلامت در این مناطق حضور یافته و نقش فعالانه‌ای ایفا کنیم.

 

کد خبر 995365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha