بسیج یک فرهنگ، گفتمان و یک ایدئولوژِی اصیل در جهان بشریت است

سروری، گفت: بسیج یک فرهنگ، گفتمان و یک ایدئولوژِی اصیل در جهان بشریت است و حد و مرز نمی شناسد.

عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با تبریک فرارسیدن هفته بسیج در گفتگوبا خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: این نیرو که با نام‌های سازمان بَسیج مستضعفین یا نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان روح الله خمینی تشکیل و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ قانوناً رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.

 

وی خاطر نشان کرد: دامنه بسیج از ابتدای تأسیس آن تا کنون همه اقوام و نژادها و زبان های محلی مختلف در سراسر ایران اسلامی را دربر گرفته و همواره عضویت در بسیج و بخش های مختلف ساختار آن مجرا و کانالی برای اتصال قومیت ها و اقلیت ها به بدنه حاکمیت ملی کشور بوده است ضمن آنکه برنامه های بسیج با ویژگی های خاص آن برای هر محل و هر قومیت، فرصتی برای تجدید حیات و بقای فرهنگ های بومی و محلی بوده اند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بسیج امروز یک سازمان ، یک نهاد یا یک شخصیت حقوقی و حقیقی نیست، افزود:  بسیج این شجره طیبه به برکت خون شهدایش شناخته می شود؛ بسیج یک فرهنگ، گفتمان و یک ایدئولوژِی اصیل در جهان بشریت است و حد و مرز نمی شناسد.

 

سروری تصریح کرد: بسیج در کنار مردم، همراه مردم و مایه مباهات و افتخار نظام است که در ۸ سال دفاع مقدس سلحشورانه از ایران اسلامی دفاع کرد و لحظه های نابی را در تاریخ این سرزمین ثبت کرد و اکنون نیز در همواره در کنار مردم در جبهه درمان و کمک به نیازمندان در ان شرایط سخت کرونایی در حال کمک رسانی است.

 

وی در پایان گفت: امسال شرایط فرق کرده و با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و استان برنامه هفته بسیج جهت حفظ سلامتی مردم در فضای مجازی برگزار می شود.

کد خبر 995417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha