ساخت ۱۴ فضای آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان

خلیل رنجبر از ساخت ۱۴ مدرسه و مرکز آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان خبر داد و گفت: آموزش همه دانش‌آموزان بر اساس امکانات موجود مهمترین وظیفه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز یکم آذرماه در سومین جلسه شورای راهبری مدیران مدارس و مراکز با نیازهای ویژه استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های تحصیلی گذشته تجربه کردیم، گفت: معلمان در این شرایط بیشتر از گذشته تلاش و فعالیت کردند تا بستر آموزشی مناسب را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

 

وی اعلام کرد: در راستای جبران کمبود فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تمهیدات ایجاد 7 مرکز آموزشی، پرورشی و توانبخشی و 7 مرکز مشکلات ویژه یادگیری را در استان فراهم کرده است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به پنج پروژه آموزشی، پرورشی و توانبخشی در دست ساخت آموزش و پرورش استثنایی استان در شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان افزود: به دنبال بسط و گسترش عدالت آموزشی هستیم که این مهم در همه ابعاد آموزش و پرورش از جمله ساخت فضاهای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان مد نظر است.

 

رنجبر اضافه کرد: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند، تشخیص به موقع این کودکان علاوه براینکه می تواند از بروز و تشدید معلولیت‌ها در آنها جلوگیری کند، در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است.

 

وی افزود: تاکنون 20 دستگاه تبلت با مشارکت خیرین و استفاده از برنامه خدمات حمایتی، توانبخشی و درمانی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق کمتر برخوردار تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 500 میلیون ریال بابت خدمات حمایتی به استان اختصاص داده شده از مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خواست نسبت به ثبت پرونده‌های درمانی دانش‌آموزان متقاضی در سامانه بهداشتی و ارسال آن به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر 995450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha