کشت ۳۰ هکتار کلزا  و ۳۳ هکتار گندم با دستگاه «جوی پشته کار» در نی ریز

زارعی گفت: با قرار گرفتن یک دستگاه کارنده «جوی پشته کار» برای اولین بار در شهرستان نی ریز از ۲۵ شهریور امسال در اختیار این شهرستان قرار گرفت و ۳۰ هکتار کلزا و ۳۳ هکتار گندم در شهرستان با آن کشت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «شیرین زارعی»، امروز (شنبه 1 آذر) با اشاره به استقبال خوب کشاورزان نی ریزی از دستگاه «جوی پشته کار» به خبرنگاران گفت: در سال زراعی جاری با هدف کاهش میزان بذر مصرفی و هزینه تولید، جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش عملکرد، یک دستگاه کارنده «جوی پشته کار» برای اولین بار در شهرستان نی ریز به کار گرفته شد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی نی ریز ادامه داد: این دستگاه با هماهنگی انجام شده با اداره فناوری های مکانیزه کشاورزی فارس و با هدف کشت مکانیزه از 25 شهریور امسال در اختیار این شهرستان قرار گرفت و 30 هکتار کلزا  و 33 هکتار گندم در شهرستان با آن کشت شد.

وی اضافه کرد: با وجود تمایل اغلب کشاورزان و استقبال خوب آنان از این دستگاه، کارنده به شهرستان همجوار انتقال یافت و بسیاری از بهره برداران به علت تاخیر به وجود آمده و امانی بودن دستگاه، کشت مکانیزه را ازدست دادند.

زارعی با تاکید بر عدم وجود کارنده مناسب در این شهرستان عنوان کرد: بهره برداران می توانند با استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون برای خرید این دستگاه اقدام و نیاز خود و سایر کشاورزان را برآورده کنند.

وی با اشاره به زمان مناسب کت گندم و جو گفت: بهترین زمان کاشت گندم و جو در نی ریز نیمه دوم مهر تا اواخر آذر است.

کد خبر 995471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha