طرح نسخه الکترونیکی در استان ایلام اجرا می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: با توسعه زیرساخت سخت‌افزاری،نرم‌افزاری لازم و پیاده سازی این مراحل، آمادگی کامل برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «علیرضا رمضانی» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: آمادگی کامل برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در سطح استان  فراهم شده  و نیازی به ارائه نسخه کاغذی از سوی پزشکان و دیگر مراکز وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: استحقاق‌سنجی برخط و حذف کسور از صورتحساب مراکز، عدم نیاز به تنظیم و ارائه صورتحساب ماهانه، عدم نیاز به مراجعه برای تحویل نسخ و صورتحساب‌ها، کاهش مشکلات نسخه‌خوانی و امکان ارجاع مستقیم نسخه ناخوانا پزشک از جمله مزایای استفاده از طرح نسخه الکترونیک برای مراکز درمانی و پاراکلینیکی است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام یادآور شد: پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان ها، فیزیوتراپی‌ها و مراکز تصویربرداری نیز می توانند با متصل شدن به سامانه تامین اجتماعی و یا استفاده از واسط‌های برنامه نویسی کاربردی (API) از این خدمت بهره‌مند شده و نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی ارائه کنند.

 

رمضانی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده افزایش پوشش، سهولت دسترسی و ارتقای خدمات درمانی قابل ارائه به بیمه شدگان، طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی با توسعه زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم، پیاده سازی و آمادگی کامل برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک فراهم شده است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام بیان کرد: برای  اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی با توسعه زیرساخت سخت‌افزاری،نرم‌افزاری لازم و پیاده سازی این مراحل، آمادگی کامل برای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در استان فراهم شده است.

 

وی گفت: برای تولید نسخه الکترونیک نیاز به سیستم کامپیوتری و خط اینترنت بوده که برای مراکز تسهیلات کم بهره جهت خرید تجهیزات در نظر گرفته شده که با ثبت نام پزشکان و درمانگاهها از طرف سازمان به بانک رفاه معرفی و تسهیلات رو می توانند دریافت کنند.

 

رمضانی یادآور شد: در صورت ارائه نسخه بصورت الکترونیکی، نیازی به ارائه نسخه کاغذی از سوی پزشکان و دیگر مراکز وجود ندارد و بدون مراجعه حضوری نیز صورتحساب‌ها در کمترین زمان پرداخت می‌شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام خاطرنشان کرد: یمه شدگان می توانند برای اطلاع از سوابق بیمه درمانی خود به آدرس eservices.tamin.ir مراجعه و بعد از ثبت نام در سامانه از قسمت «خدمات سلامت الکترونیک - پرونده سلامت الکترونیک من» سوابق درمانی خود را مشاهده کنند.

 

کد خبر 995477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha