نشست مجازی نقد و بررسی کتاب « راهنمای تفکر نقادانه» در قالب طرح ملی فصل سخن

جیردهی با اعلام خبر برپایی نشست مجازی نقد و بررسی کتاب « راهنمای تفکر نقادانه» گفت: این نشست در قالب طرح ملی فصل سخنراهنمایی علی نوری مطلق، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی روز شنبه ۸ آذرماه سال جاری ساعت ۱۵ به صورت مجازی برگزار می گردد.

« سعید قاسمی جیردهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص نشست مجازی نقد و بررسی کتاب راهنمای تفکر نقادانه گفت: همزمان با برپایی طرح ملی فصل سخن در سطح کشور نقد و بررسی کتاب راهنمای تفکر نقادانه در البرز برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز افزود: این طرح با هدف ترویج و تقویت سنت نقد کتاب و تجلیل آخرین دستاوردهای حوزه نسر کتاب های علوم انسانی است.

 

به گفته جیردهی، انسان ها همواره در طول حیات خود با سوالات متعدد روبه رو می شوند و چه خوب است که این پرسش ها در قالب یک نگاه نقادانه باشد تا به دنبال خود فرآیندی از نتایج و ادعاها را پاسخ دهد.

 

جیردهی با اشاره به سرفصل های کتاب تفکر نقادانه بیان کرد: درک مسأله و چیستی آن، تضادهای ارزشی و فرض های ارزشی، فرض های توصیفی، شناخت مغالطه، نتیجه ها و آمارها از جمله بخش های محوری این کتاب در حوزه علوم انسانی است.

 

وی با بیان اینکه کتاب راهنمای تفکر نقادانه نوشته ام نیل براون است ادامه داد: هدف اصلی از کتاب تفکر نقادانه پرداختن به این مهم است که سوال باید به جا و بهنگام پرسیده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هفته کتاب و کتابخوانی این اثر ارزشمند با راهنمایی علی نوری مطلق، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی روز شنبه 8 آذرماه سال جاری ساعت 15 به صورت مجازی برگزار می گردد.

 

علاقمندان به منظور بهره مندی از نشست مجازی با محوریت بررسی و تحلیل کتاب راهنمای نقد متفکرانه از طریق سامانه رویتاب www.roytab.ir  و سامانه امجد به آدرس amjad.jde.ir/alboprz با رمز عبور jahad  و پیج اینستاگرامی jahad_alborz  به صورت زنده پخش خواهد شد می توانند بهره مند شوند. 

 

کد خبر 995639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha