۸۵۰ لیتر نفت سفید به خراسان جنوبی اختصاص یافت

مردانی گفت: تا پایان آبان ماه امسال ۸۵۰ لیتر نفت سفید به خانوارهایی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند اختصاص یافته که نشان از رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

«قربانعلی مردانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به  آمار ارائه شده توسط شرکت گاز استان خراسان جنوبی مبنی بر خانوارهایی که فاقد علمک گاز هستند، اظهار کرد: 92 درصد از مشترکین استان برای دریافت نفت سفید و گاز مایع در سامانه سدف ثبت نام کرده اند.

 

 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی با اشاره به آمار خانوارهایی که در سال گذشته کالابرگ نفت سفید دریافت کرده‌اند، گفت: ثبت نام این خانوارها به صورت کامل انجام شده است، حتی در شهرستان نهبندان امسال 125 درصد در سامانه سدف ثبت نام نهایی کرده اند.

 

 

مردانی در خصوص شهرها و روستاهایی که گازکشی شده و علمک آن ها درب منازل نصب شده است، بیان کرد: برخی منازل به دلایل مختلف اقدام به گازکشی  منازل خود نکرده اند که پس از مهلت قانونی و اعلام از سوی شرکت گاز به صورت قانونی؛ شرکت ملی پخش؛ سوخت مایع را باید قطع کند، اما با توجه به شرایط خاص اجتماعی و اقتصادی کنونی بر اساس مجوزهای اخذ شده تا پایان آبان ماه مساعدت های لازم صورت گرفته است.

 

 

وی ادامه داد: همچنین برای این مشترکین، جهت تمدید مدت زمان مذکور پیگیری های لازم در دستور کار است.

 

 

وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی  برای گاز مایع در استان خراسان جنوبی وجود ندارد،  تصریح کرد: در هفت ماهه امسال 15 هزار و 592 تن گاز مایع مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 11 درصد رشد داشته است.

 

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه افرادی که منازل آن ها گاز کشی نشده، باید از طریق سامانه سدف اقدام به ثبت نام کنند، گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان آبان ماه طی دو نوبت مقدار  650  لیتر نفت سفید به خانوارهای فاقد گاز طبیعی به استان اختصاص یافت.

 

 

مردانی اضافه کرد: همچنین در هشت ماهه سال جاری در سه نوبت به ترتیب   150، 200 و 500 لیتر و در مجموع 850 لیتر  نفت سفید به مشترکین استان خراسان جنوبی اختصاص یافت که رشد 30 درصدی را نسبت به مدت مشابه نشان می دهد.

 

 

وی اضافه کرد:  بر اساس  آمار شرکت گاز 38 هزار و 188 خانوار استان خراسان جنوبی فاقد علمک گاز هستند که  با توجه به اینکه سهمیه سوخت اختصاص داده شده از طریق زیرساخت های الکترونیکی و بانکی تحویل خانوارهای متقاضی و واجد شرایط خواهد شد؛ این خانوارها در گام اول باید نسبت به ثبت نام در سامانه سدف اقدام کنند.

 

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از ثبت نام متقاضیان در سامانه سدف، چنانچه  این خانوارها علمک گاز نداشته باشند؛ درخواست آن ها توسط  شرکت  گاز تأیید و  پس از احراز هویت توسط نواحی پنجگانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی  سطح استان، درخواست آن ها تأیید نهایی می شود.

 

 

مردانی خاطرنشان کرد: متقاضیان بعد از انجام مراحل قانونی، بلافاصله می توانند سهمیه سوخت خود را از طریق کارت بانکی اعلام شده از عاملین توزیع و فروشندگی های محل اقامت دریافت کنند.

 

 

 

کد خبر 995680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha